וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באירופה נסגר בעליות על רקע התפוגגות החששות ממחנק אשראי; לונדון עלתה ב-1.8%, פאריס התחזקה ב-1.8%

אשר שכטר

22.8.2007 / 19:24

מגזרי הפיננסים והכרייה הובילו את העליות בעקבות העליות בוול סטריט ורווחי שיא ל-BHP ביליטון



המסחר בבורסות אירופה נסגר בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות, בהובלת חברות הכרייה והפיננסים ובעקבות התפוגגות החששות ממחנק אשראי עולמית שיפגע צמיחה על רקע העליות בוול סטריט וההערכות כי הבנק הפדרלי יוריד בקרוב את הריבית בארה"ב. לונדון עלתה ב-1.8%, פאריס התחזקה ב-1.8% ופרנקפורט הוסיפה 1%.



פגישתם של נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, ויו"ר ועדת הבנקאות בסנאט, כריסטופר דוד, אתמול חיזקה את ההערכות בוול סטריט לפיהן הפדרל ריזרב יוריד גם את ריבית הבסיס, לאחר שהוריד בסוף השבוע את הריבית שהוא גובה על הלוואות לבנקים ל-5.75% מ-6.25% במטרה להגדיל את הנזילות בשוק על רקע המשבר בשוקי האשראי. המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, וכל המדדים המובילים רושמים עליות שערים. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.9%; נאסד"ק מוסיף 1%.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) החליט גם הוא להתערב פעם נוספת, כשהודיע על כוונתו להלוות לבנקים בגוש היורו מימון חוזר בסך 40 מיליארד יורו (54 מיליארד דולר) על פני שלושה חודשים. זאת, במטרה לתמוך ב"נורמליזציה" של שוק ההון על רקע התנודתיות בשווקים. ביום שלישי, הזרים הבנק במסגרת המימון השבועי הרגיל שלו 275 מיליארד יורו (371 מיליארד דולר) למערכת הבנקאות האירופית, 46 מיליארד יורו יותר מהסכום שאותו העריך כי הבנקים זקוקים כדי להמשיך בפעילות סדירה.



הודעת ה-ECB, שתרמה להערכות כי משבר האשראי קרוב לסיומו, רשמו מניות מגזר הפיננסים עליות שערים. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L) עלתה ב-1.9%. מניית ABN אמרו (סימול AAH.AS) הוסיפה 1.6%. מניית ענקית הביטוח האירופית AXA (סימול AXAF.PA) עלתה ב-1.1%. מניות סוסייטה ג'נרל (סימול SOGN.PA) עלו ב-1.1%.



מגזר הכרייה רשם גם הוא עליות, בעקבות הודעתה של BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, על עלייה ברווחיה במחצית השנייה של שנת הכספים של החברה לשיא של כל הזמנים. מניית BHP (סימול BHP) זינקה ב-4.8%. מניית ריו טינטו (סימול RTP) התחזקה ב-6.8% לאחר שהחברה הצליחה להשיג את המימון הדרוש לרכישת יצרנית האלומיניום אלקאן.



מניית רויטרס (סימול RTR.L) עלתה ב-2% לאחר שדויטשה בנק העלה את המלצתו למניית החברה ל"קנייה" מ"החזק" והעלה את מחיר היעד למניה ב-14% ל-740 פני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully