וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SPY-ספייס: ה-CIA יפתח רשת חברתית משלו בדצמבר בעקבות אתרי הרשתות החברתיות מייספייס ופייסבוק

אשר שכטר

22.8.2007 / 20:35

הרשת החדשה תכלול גם אתר שיתוף מידע פנימי שיתבסס על המודל של האנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה



ה-CIA בעקבות פייסבוק: סוכנות הביון האמריקאית תשיק בקרוב רשת חברתית משלה שתתבסס על המודל שאתרי רשתות חברתיות פופולריים כמו מייספייס ופייסבוק, במטרה לשפר את התקשורת בין הסוכנים והמפעילים השונים.



הרשת הפנימית, שתיקרא A-Space, מפותחת ע"י מנהל הביטחון הלאומי (DNI) ותושק עבור קהילת המודיעין האמריקאית בדצמבר במטרה להגביר את שיתוף הפעולה בין סוכני ה-CIA לבין יתר עובדי הסוכנות ולשפר את איסוף המידע המודיעיני וניתוחו. לדברי תומאס פינגר, סגן מנהל מחלקת המודיעין הלאומי לניתוח מידע, הרשת החדשה - אותה כינה "מייספייס לאנליסטים" - תוביל לשיפור ברמת ניתוחי המידע ותסייע להסרת הכשלים בתקשורת הקיימים בתוך קהילת המודיעין האמריקאית.



פינגר הוסיף כי הרשת החדשה, שלדבריו נוצרה כחלק ממאמצי הפקת הלקחים של קהילת הביון האמריקאית בעקבות כשלונה להתריע על פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 או לאתר נשק להשמדה המונית בעיראק, תוכל גם לסייע בעיבוד ההיקפים ההולכים וגדלים של המידע המודיעיני למרות מספרן המוגבל של מנתחי המידע העומדים לרשות הסוכנות.



לא מדובר בגיחתה הראשונה של סוכנות הביון האמריקאית לטריטוריית הרשתות החברתיות, השמורה לרוב לבני נוער עתירי הורמונים ולהקות צעירות. לדברי דובר ה-CIA, ג'ורג' ליטל, ה-CIA כבר עשה שימוש בתחילת השנה באתר הרשתות החברתיות הפופולרי פייסבוק כדי להגדיל את מספר המתגייסים. באותה תקופה, עוררו הדיווחים על פעילות ה-CIA בפייסבוק האשמות כי הסוכנות מנהלת באמצעות האתר מעקב אחר מנוייו.



לדברי ליטל, במטרה לשכך את חששותיהם של סוכנים כי פתיחת חשבון ברשת החברתית החדשה תחשוף אותם לגורמים לא רצויים, תהיה הפעילות באתר על בסיס וולונטרי, לפחות בשלב הראשון להפעלתו. הרשת החדשה צפויה לכלול שירות אי-מייל מבוסס רשת וספריית מודיעין לאומית ותכלול גם אתר שיתוף מידע פנימי שיתבסס על המודל של האנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה וייקרא אינטליפדיה (Intellipedia). בנוסף, יפתח מנהל הביטחון הלאומי גרסה משלו של אתר שיתוף הלינקים del.icio.us.



לדברי מייק ורטהיימר, מנהל המחלקה להעברת מידע וטכנולוגיה ב-DNI, הרשת החברתית החדשה תאפשר לקהילת המודיעין האמריקאית להתגבר על קשיי התקשורת שלה. "כיום, איני יכול לשלוח מיילים משולחני האישי לחלק ניכר מקהילת הביון, בגלל תוכנות פיירוול. אנחנו מוכנים כיום להתנסות בדרכים שבהן מעולם לא חשבנו שנתנסה בעבר", אמר ורטהיימר בראיון ל"פייננשל טיימס".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully