וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצלים את הורדת הריבית של הפד: ארבעת הבנקים המובילים בארה"ב לוו מהבנק הפדרלי 2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

22.8.2007 / 21:42

JP מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה, וואצ'וביה וסיטיגרופ לוו 500 מיליון דולר כל אחד מהפדרל ריזרב



ארבעת הבנקים הגדולים בארה"ב - JP מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ ו-וואצ'וביה - ניצלו את ניסיונו של הבנק הפדרלי להזרים נזילות לשוק באמצעות הורדת הריבית על ההלוואות לבנקים כדי ללוות 2 מיליארד דולר במטרה לספק מימון ללקוחותיהם.



פחות משבוע לאחר החלטת הפדרל ריזרב להוריד את הריבית שהוא גובה על הלוואות לבנקים מ-6.25% ל-5.75% במטרה להגדיל את הנזילות על רקע משבר האשראי, הודיעו ארבעת הבנקים המובילים בארה"ב כי כל אחד מהם ניצל את החלון בן 30 הימים שהעניק להם הבנק ולווה 500 מיליון דולר על מנת לספק אשראי ללקוחותיהם. בהודעה משותפת, מסרו בנק אוף אמריקה, וואצ'וביה ו-JP מורגן צ'ייס כי ההלוואות שלקחו מהפד נועדו גם לעודד מוסדות אחרים במערכת הפיננסית לנצל את ההטבות שהציע לה הבנק הפדרלי.



"בתקופה זו חשוב ליטול את תפקיד המנהיגות ולהפגין את ערכו הפוטנציאלי של כלי האשראי של הפד כדי לעודד את השימוש בו על ידי מוסדות פיננסיים אחרים", מסרו הבנקים. בהודעה נפרדת הביע סיטיבנק, מקבוצת סיטיגרופ, מוכנות לנצל פעם נוספת את הורדת הריבית של הפדרל הריזרב כדי ללוות כספים נוספים.



לאחר ההודעה, רושמות מניותיהם של הבנקים המובילים ירידות בוול סטריט. מניות בנק אוף אמריקה יורדות ב-0.4%, מניות סיטיגרופ יורדות ב-1%, מניית JP מורגן צ'ייס נופלת ב-2.1% ומניית וואצ'וביה רושמת ירידה של 0.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully