וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלך האג"ח" ביל גרוס: לא בטוח שהשווקים הפיננסיים כבר הצליחו להתגבר על המשבר הנוכחי

סוכנויות הידיעות

22.8.2007 / 22:46

מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, מעריך כי הבנק הפדרלי של ארה"ב יוריד בקרוב את ריבית הבסיס



"מלך האג"ח" ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, אמר בראיון לדאו ג'ונס כי למרות האופטימיות בוול סטריט ובבורסות ברחבי העולם, הוא אינו בטוח שהשווקים הפיננסיים כבר הצליחו להתגבר על המשבר הנוכחי.



בראיון, שנערך אמש אך פורסם היום, אמר גרוס כי הוא אינו בטוח שהשווקים הפיננסיים "כבר יצאו מצרה" וציין כי הוא סבור שאולי הגיע הזמן לשנות את האסטרטגיה של פימקו לטווח הקצר, למרות התנודתיות בשווקים, למצב של נטילת סיכונים גדולים יותר. לדבריו, בכוונתו לחפש בשלושת החודשים הקרובים מניות הנמכרות במחיר מציאה על רקע המשבר בשוקי האשראי העולמיים.



בשנה האחרונה השתדל גרוס להימנע מסיכונים, והתרכז ברכישת ניירות ערך בעלי סיכון נמוך יותר, כגון משכנתאות שגובו ע"י חברות המשכנתאות הממשלתיות בארה"ב פאני מיי ופרדי מאק. לפי דאו ג'ונס, שינוי האסטרטגיה של פימקו משקפת את אמונו של גרוס בחוזקה של הכלכלה האמריקאית והעולמית ותואמת את הערכתו כי הצעדים בהם נקט לאחרונה הבנק הפדרלי כדי להגדיל את הנזילות בשוק מתחילים לשאת פירות.



גרוס המשיך וחזר במהלך הראיון על ההערכה שהשמיע מספר פעמים בשבועות האחרונים, לפיה הפדרל ריזרב יוריד את ריבית הבסיס ב-0.5% לרמה של 4.75%, בפגישתו הקרובה ב-18 בספטמבר או לפניה, תלוי במצב השווקים. "הורדת הריבית תתרחש לפני הפגישה או במהלך הפגישה עצמה. הכל תלוי ביכולתם של השווקים להישאר יציבים יחסית לאורך זמן", אמר גרוס.



גרוס התייחס בדבריו גם להצהרת הבנק הפדרלי שנלוותה להחלטה על הורדת הריבית על הלוואות לבנקים מ-6.25% ל-5.75% בסוף השבוע, ואמר כי היא מעידה על כך שהסיכוי להורדת הריבית גדל באופן דרמטי בשבועיים האחרונים.



"ההצהרה שנלוותה להורדה בריבית רמזה על כך שמצב הכלכלה ספג הרעה ושלבעיות בשוקי האשראי תהיה השפעה משמעותית על הצמיחה הכלכלית בעתיד. למרות שזה לא נאמר באופן מפורש, הפירוש שלי הוא שהסבירות להורדת הריבית היא גדולה כיום באופן משמעותי, לעומת המצב לפני מספר שבועות", אמר גרוס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully