וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הדירוג S&P הורידה את הדירוג של אג"ח מגובות במשכנתאות של 2 קרנות אירופיות מ-AAA לאג"ח זבל

סוכנויות הידיעות

22.8.2007 / 23:10

אנליסטים: מדובר בהורדה חסרת תקדים של 17 רמות דירוג



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את הדירוג של אג"ח מגובות במשכנתאות בשווי 3.2 מיליארד דולר של שתי קרנות אירופיות המנוהלות על ידי קרנות הגידור סולנט קפיטל פרטנרס ואוונדיס (Avendis) פייננשל סרוויסס ב-17 רמות מ-AAA ל-CCC. זאת, בשל כישלונן של הקרנות למצוא רוכשים לאיגרות החוב, שהוביל להרעה במצבן הפיננסי.



בהודעת חברת הדירוג, נאמר כי דירוגן של שתי הקרנות עשוי להידרדר אף יותר בשל אי יכולתן למצוא רוכשים לאג"ח שלהן על רקע המשבר בשוק ניירות הערך המסחריים המגובים במשכנתאות. כישלונן של הקרנות, המוגדרות כעת כ"עלולות לא לעמוד בפרעון התשלומים", למכור את האג"ח, מסרה S&P, הסבה פגיעה משמעותית למימון שלהן לטווח הקרוב וליכולתן לפרוע את חובותיהן.



קרן מיינסייל II של סולנט מנהלת נכסים בשווי של כ-4.5 מיליארד דולר וקרן גולדן קי של אוונדיס מנהלת נכסים בשווי מוערך של כ-5 מיליארד דולר. לאחר הורדת הדירוג, ביקרו אנליסטים את החלטתה של S&P ואמרו כי ייתכן שמדובר בהורדה חסרת תקדים. "איך הם יכולים להצדיק את זה? מעולם לא שמעתי על הורדת דירוג של 17 רמות", אמר משקיע בשוק האג"ח לסוכנות הידיעות בלומברג.



משקיעים רבים, בהם "מלך האג"ח" ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, ביקרו לאחרונה את התנהלותן של חברות הדירוג במסגרת המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) שהוביל לחששות מפגיעה משמעותית בשוק ניירות הערך המסחריים המגובים בנכסים, וטענו כי הן אינן יכולות להעריך נכונה את שוק האג"ח.



בשבוע שעבר, הזהירה S&P כי היא עלולה להוריד דירוג למספר חברות שמנפיקות ניירות ערך מסחריים - שטרות חוב לטווח קצר של חברות שמבטיחות להחזיר את ההלוואה בתוך פרק זמן שנע בדרך כלל בין מספר שבועות לשנה. במקרים אלה, מסרה סוכנות הדירוג, גובו ניירות הערך המסחריים במשכנתאות.

בשבוע שעבר, נאלצה מיינסייל II למשוך כסף מקרן מימון החירום שלה לאחר שלא הצליחה לגייס אג"ח לטווח קצר בשוק ניירות הערך הסחירים. בעקבות ההפסדים שנגרמו לה בשל המשבר בשוקי האשראי, הודיע סולנט כי ייתכן שתיאלץ למכור נכסים בקרן האג"ח מגובות המשכנתאות שלה לאחר שהמשבר בשוקי האשראי ברחבי העולם הקשה על יכולתה של מיינסייל לפרוע חובות. לפי חברת הדרוג מודי'ס, התחייב בנק ברקליס הבריטי לספק מימון חרום בסך 556 מיליון דולר למיינסייל II כבר בסוף מארס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully