וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי יונה מבקש לבטל את צו העיקול

נורית רוט

23.8.2007 / 8:15

"אין חשש שאבריח נכסי". כונס הנכסים הרשמי הגיש אתמול בקשה להארכת הקפאת ההליכים ב-30 יום

מרדכי יונה הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לבטל את צו העיקול שניתן נגדו בעקבות בקשתה של חברת סולל בונה. לטענת יונה, המיוצג על ידי עורכי הדין רון סמוראי וענת שניידר, סולל בונה לא הוכיחה כי קיים חשש סביר שאי מתן צו העיקול יכביד על ביצוע פסק הדין או כי יונה עומד להבריח את נכסיו. טענה זו, לדברי מרדכי, משוללת כל יסוד. לדבריו, הוא אדם ידוע ואמיד, ואין כל חשש שיבריח את נכסי המטלטלין שלו מביתו או ימכור אותם כדי להימנע מתשלום לסולל בונה אם ייפסק לטובתה.

לצורך קבלת הצו טענה סולל בונה כי קבוצת חברות חפציבה נקלעה לקשיים, וכן כי חלק מרכושו של יונה משועבד או כי הוא עושה שימוש ברכוש הרשום על שם אחרים. יונה ציין בבקשתו: "עם כל הכבוד, בכך אין כל ראיה לקשיים המיוחסים למבקש עצמו. קריסת קבוצת החברות, אשר בעניינן ניתן בשלב זה צו להקפאת הליכים כדי לאפשר הצגה של תוכנית הבראה, אינה הופכת קשיים של המבקש עצמו, שהוא עצמו נושה בסכום מהותי בקבוצת החברות".

לטענתו, סכום התביעה שנתבע על ידי סולל בונה - כ-12 מיליון שקל - אינו נכון, אלא מדובר בסכום שנופח על ידיה כדי לקבל את צו העיקול. לדבריו, סכום הצ'קים שלא נפרעו הנמצאים בידי סולל בונה הוא 2 מיליון שקל בלבד, ואילו מועד פירעונם של חלק ניכר מהצ'קים עדיין לא הגיע.

מקפיאים הליכים?

בתוך כך נודע כי כונס הנכסים הרשמי, עו"ד שלמה שחר, והמנהל המיוחד שמונה לחפציבה, עו"ד יצחק מלכו, הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להאריך את תקופת הקפאת ההליכים ב-30 יום. בתקופה זו התבקש כי הבנקים יישאו במימון הוצאות ההקפאה. בד בבד התבקש בית המשפט לדחות את הדיון שאמור להתקיים היום, היות שעל פי הבקשה לא נמצאת בידי הכנ"ר כל האינפורמציה הדרושה כדי להכריע בשאלה אם יש להעדיף הליך של פירוק על פני הליך הקפאה.

כונס הנכסים הרשמי הודיע לבית המשפט כי בתוך כשבועיים יוגש דו"ח לבית המשפט על הפעולות שבוצעו במסגרת ההקפאה. בנוסף, נאמר כי במהלך תקופה זו יימסר לבית המשפט דו"ח על מצב הרוכשים הפוטנציאליים לקבוצת חפציבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully