וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי ב-4.25%

דפנה מאור

13.9.2001 / 14:55

היורו נותר יציב ברמה של 90.6 סנט; שוקי אירופה יציבים - עליות קלות במדדי לונדון ופרנקפורט

הבנק המרכזי של אירופה החליט להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, ברמה של 4.25%. ההחלטה היתה צפויה למדי, בהתאם למדיניות המוניטרית ההדוקה של הבנק. לאחר פרסום ההחלטה נשאר היורו יציב ברמה של 90.6 סנט, בדומה לשערו הבוקר.

הבנק המרכזי התערב אתמול בשוק בניסיון לשכך את חששות המשקיעים באירופה ולייצב את המערכת הפיננסית, לאחר התקפת הטרור על ארה"ב. על ידי הצעת אשראי זול לטווח קצר לבנקים המסחריים, דיכא ה-ECB את התרוממות הריבית בשוקי הכסף מתחת ל-5%.

הבנקים המרכזיים ברחבי העולם העולם פעלו לייצב את השווקים על ידי הזרמת עשרות מיליארדי דולרים למערכת הבנקאות.

הבנק של אירופה בוחן עתה את ההשלכות של ההתקפה בארה"ב, שהובילה למפולת בבורסות העולם ולעלייה קצרת מועד במחירי הנפט והזהב. לאחר המפולת ביום שלישי באירופה וברביעי באסיה נרשמה התייצבות: באירופה היו אתמול עליות, ובאסיה התאוששו השווקים הבוקר.

הבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית ברבע אחוז פעמיים השנה - האחרונה בהן באוגוסט. בכך פיגר אחר מהלכים אגרסיוויים הרבה יותר של הבנק המרכזי של ארה"ב. ה-ECB התעקש כי הריבית הגבוהה נחוצה לרסן את הלחצים האינפלציוניים, אולם לנוכח ירידה בצמיחה ובמחירים בגוש היורו, התרצה והוריד את הריבית בפעם השנייה.

השאלה על הפרק עתה היא מה תהיה תגובת ארה"ב למתקפה. התלקחות באזור המזרח התיכון עלולה לעורר מחדש את שוק הנפט, וליצור לחצים אינפלציוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully