וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעתם מהמכרז של המדינה? יש מזור

רוני לינדר-גנץ

23.8.2007 / 8:17

קניתם כמה מוצרים וקיבלתם רק אחד? דרשו קיזוז התשלומים של שאר המוצרים. זה הזמן לפנות לכונס הנכסים הזמני

צרכנים רבים שנפגעו מקריסת המכרז של המדינה הם לקוחות חוזרים שרכשו יותר ממוצר אחד במכרזי החברה. מתלונות שהגיעו לאמון הציבור ולמועצה לצרכנות, עולה כי חלקם קיבלו רק חלק מהמוצרים, אך החלו לשלם גם על המוצרים שטרם קיבלו וסביר שגם לא יקבלו. לפי חוות דעת משפטית שהעביר הארגון לכונס הנכסים של החברה, זכותם של צרכנים אלה לדרוש קיזוז תשלום שביצעו עבור מוצר שלא קיבלו מתשלום שנותר להם על מוצר שסופק להם.

באמון הציבור קוראים לצרכנים שזהו מצבם לפנות לכונס הנכסים הזמני בעניין זה. באחת התלונות שהתקבלו באמון הציבור סיפר מתלונן כי קנה מצלמה, קיבל אותה ותשלום אחד עליה כבר ירד.

בנוסף, קנה טלוויזיה, עדיין לא קיבל אותה, אך חלק מהתשלום עליה כבר נגבה. בפנייה נוספת לארגון סיפר צרכן כי רכש שני מזגנים, מעבד מזון ודיסק גיבוי חיצוני למחשב. שלושה מהפריטים הספיק לקבל והוא מבקש להפחית מיתרת התשלומים שהוא עתיד לשלם על המוצרים שסופקו את הסכום ששילם עבור המוצר שלא סופק.

לדברי עו"ד עינת ברכה, סמנכ"לית וראש המחלקה המשפטית של אמון הציבור, "במקרים אלה, במועד התשלום בגין המוצר שסופק לצרכן, זכאי הצרכן באופן עקרוני להודיע לחברה על ביצוע התשלום על דרך קיזוז כנגד התשלום ששולם לה בגין העסקה שבוטלה". עו"ד ברכה מוסיפה כי "בכל מקרה, הצרכן חייב לבצע הודעת קיזוז כלפי החברה על ידי פנייה לכונס הנכסים שמינה לה בית המשפט. בהתאם, על החברה יהיה להודיע לחברת כרטיסי האשראי על ביטול או הפחתת התשלום". עוד מוסרת ברכה כי "באופן מקדים מומלץ לצרכן לפנות אל הכונס ולבדוק האם יקבל את המוצר: במקרים רבים ייתכן שניתן לקיים את העסקה כפי שהיא.

במקרה בו מבהירים הכונס או הספק כי המוצר לא יסופק, ניתן לבטל את העסקה, לעצור תשלומים עתידיים ובמקרים המתאימים להודיע על קיזוז בגין תשלומים שבוצעו על מוצר שלא סופק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully