וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מתחילה להפיץ בישראל מנוע חיפוש ארגוני

גיא גרימלנד

23.8.2007 / 8:37

גוגל מבצעת את הצעד הממשי הראשון שלה בכל הקשור למאבק במיקרוסופט ישראל בשוק העסקים הקטנים והבינוניים



גוגל מבצעת את הצעד הממשי הראשון שלה בכל הקשור למאבק במיקרוסופט ישראל בשוק העסקים הקטנים והבינוניים. ענקית החיפוש החלה להפיץ בישראל באמצעות חברת טלדור פתרון חיפוש ארגוני שאמור להתחרות באופן ישיר עם הפתרון של מיקרוסופט. מנוע החיפוש הארגוני של גוגל, המכונה Google Search Appliance, מספק מידע למשתמשים בארגון באופן דומה לזה של מנוע החיפוש ב-Google.co.il המספק מידע מהאינטרנט. הוא מאפשר חיפוש מידע המאוחסן ברשת ובשרתי הקבצים של החברה, במערכות לניהול מסמכים ותוכן, במאגרי מידע מקושרים וביישומים העסקיים. העלות של הפתרון של גוגל נעה בין אלפי דולרים (לפתרון Google Mini Search Appliance) לעשרות אלפים דולר (Google Search Appliance). בארגונים גדולים מאוד העלות עשויה להגיע גם למאות אלפי דולרים.



למיקרוסופט פתרון חיפוש ארגוני הפועל במסגרת המוצר 2007 Microsoft Office SharePoint. זהו למעשה פורטל ארגוני שמאפשר יכולות חיפוש ארגוניות של מסמכים ארגוניים, אינטרא-נט, אינטרנט, התממשקות למערכות ארגוניות עסקיות (כדוגמת SAP ואורקל), התממשקות למערכות Office, מסמכים קבוצתיים ויכולת חיפוש של אנשים בארגון. למיקרוסופט פתרון נוסף הקרוי Microsoft Office SharePoint 2007 for Search שמנותק מהפורטל הארגוני ומאפשר לארגון יכולות חיפוש נטו במסמכים ארגוניים ואתרי אינטראנט ואינטרנט.



החלטתה של גוגל לבחור בטלדור כאינטגרטור למוצר חיפוש ארגוני, עדיין לא ממש מדגדגת את מיקרוסופט. לזו האחרונה קשרים עם hp, מטריקס, בינת, אדוונטק, נטוויז ו-EDS שמשווקים את פתרונותיה לתחום זה, כך שגוגל בוודאי לא יכולה לקפוא על שמריה בכל הנוגע למאבקה במיקרוסופט בהקשר זה, למרות עליונותה הברורה בתחום החיפוש הרגיל. בתחום החיפוש הרגיל מנוע החיפוש של גוגל מדורג בפער ניכר לעומת המתחרה מיקרוסופט. לפי סקר TIM האחרון, גוגל ממשיך להיות האתר המוביל בישראל עם חשיפה שבועית של 87.5% ו-3.019 מיליון מבקרים מדי שבוע. אתרי קבוצת MSN מדורגים במקום הרביעי עם חשיפה שבועית של 32.3% (וגם כאן מדובר בקבוצת אתרים לעומת גוגל שמייצג חשיפה לאתר אחד) ו-1.111 מיליון גולשים מבקרים מדי שבוע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully