וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל מרחיבה את מכירת התרופות ל-80 סניפים; גם רשת חצי חינם נכנסת לתחום

גלי ברגר

23.8.2007 / 8:53

כך נודע ל-TheMarker; שנתיים לאחר החלת הרפורמה, נמכרות תרופות ב-420 נקודות מחוץ לבתי המרקחת



שנתיים לאחר החלת הרפורמה של משרד הבריאות המתירה מכירה של תרופות ללא מרשם מחוץ לבתי המרקחת, נרשמת התקדמות משמעותית בתחום. שופרסל, שהחלה לפני כתשעה חודשים בפיילוט ב-15 נקודות מכירה, תרחיב לאחר החגים את הפעילות לעוד 30 נקודות מכירה. עד סוף 2007 יהיו לרשת 80 נקודות מכירה לתרופות ללא מרשם - כך נודע ל-TheMarker.



ל-TheMarker נודע עוד כי רשת חצי חינם עומדת להתחיל למכור תרופות ללא מרשם בסניפיה החל בחורף הקרוב. חצי חינם מחזיקה בנתח שוק של כ-5% משוק המזון, ולדברי גורמים בשוק "אם זאכי (זאכי שלום, הבעלים של חצי חינם - ג"ב) מחליט לאמץ משהו, סימן שלשם השוק הולך".



רשתות פרטיות שכבר מוכרות כיום תרופות ללא מרשם הן רמי לוי שיווק השקמה, אבא ויקטורי וחביב. גם Yellow, רשת חנויות הנוחות של פז, מוכרת תרופות ב-25 חנויות, ומתכננת להכפיל את היקף נקודות המכירה בשנה הקרובה.



להערכת מקורות בשוק, השנה ייתווספו 200 נקודות מכירה של תרופות ללא מרשם. חברות התרופות משקיעות מאמצי שיווק גוברים בתחום, ובהתאם עולות גם ההוצאות על פרסום (ראו תיבה).



מטרת הרפורמה למכירת תרופות ללא מרשם היא בין השאר להוזיל את מחיר התרופה לצרכן הסופי. מהלך זה יכול להתרחש רק אם תיווצר תחרות אמיתית בתחום. עם ההכרזה של משרד הבריאות על החלתה של הרפורמה, מי שמיהרה לנכס לעצמה את התחום היתה סופר פארם, שהקימה מחלקות ליד בתי המרקחת לתרופות בשירות עצמי. בהמשך גם רשת רבוע כחול החלה למכור תרופות, בכ-70 נקודות מכירה וב-14 בתי מרקחת בסניפי מגה. רבוע היתה מרחיבה את הפעילות לכל הסניפים, אך כל נקודה דורשת אישור של משרד הבריאות - הליך ביורוקרטי שמקשה על ההתרחבות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully