וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ השקעות ישראלי הודה ביצירת מקלטי מס שאיפשרו להעלים 2.5 מיליארד דולר

אתי אפללו

23.8.2007 / 9:02

דיוויד מקוב מכפר שמריהו מואשם כי סייע ליצירת מקלטי מס; החברה בה עבד, נטען, גרפה עמלות בסך 134 מיליון דולר



מאת ניו יורק טיימס ואתי אפללו



עסקת טיעון נחתמה באחרונה בין יועץ ההשקעות הישראלי דיוויד אמיר מקוב לרשויות האמריקאיות. מקוב אמור להודות בבית המשפט בארה"ב בשורה עבירות צווארון לבן הקשורות לפירמת ראיית החשבון KPMG.



מקוב שימש בעבר מנהל קרנות גידור בבנק ההשקעות דויטשה מורגן גרנפל ששייך לדויטשה בנק. מקוב הואשם בכך שעזר ליצור ולתפעל מקלטי מס, או סטרקצ'רים מבוססי אג"ח, כאשר עבד בחברת פרסידיו אדוויזורי סרוויסס, ובכך שהשתמש במקלטי מס כדי לחמוק מתשלומי מס על הכנסותיו.



ב-2005 העמידה התביעה הפדרלית לדין במנהטן 19 איש, 17 מהם מפירמת ראיית החשבון KPMG, בגין עבירות של הונאה והעלמת מס תוך יצירה, שיווק ושימוש בארבעה סוגים של מקלטי מס לא חוקיים שאיפשרו לבעלי הון להימנע מתשלום מסים בסך 2.5 מיליארד דולר ב-2002-1996. שני הנאשמים, שלא עבדו ב-KMPG, הם מקוב ועורך הדין לענייני מס ריימונד ראבל.



מקוב, שעל פי מסמכי כתב התביעה הוא ישראלי שמתגורר בכפר שמריהו, הגיע השבוע באופן מפתיע לעסקת טיעון, והודה באשמה. הודאתו של מקוב היא ההודאה השנייה באשמה במשפט זה. דייוויד ריבקין, שותף לשעבר בפירמת ראיית החשבון, הודה באשמה המיוחסת לו והסכים לשתף פעולה עם התביעה עוד במארס 2006.



מקוב, 41, מתגורר כיום עם בני משפחתו בבית הוריו בכפר שמריהו, ונוסע לארה"ב לרגל עסקיו. הוא אמור להודות באשמה בימים הקרובים ולהסכים לשתף פעולה עם התביעה בתמורה להפחתה בעונשו, כך מסרו מקורבים לעניין. עדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות של שיתוף הפעולה של מקוב עם התביעה. התביעה הפדרלית לא הגיבה לכתבה.



לפני חודש ביטל שופט פדרלי את כתב האישום נגד 13 מתוך 18 הנאשמים. בהחלטה ביקר בית המשפט באורח חמור את התביעה בהפרת זכויות חלק מהנאשמים. לכן פסק השופט לואיס קפלן כי הממשלה הפעילה לחץ על KPMG שתחרוג ממנהגה ותפסיק לממן את העלויות המשפטיות של הנאשמים בתיק הפלילי.



הודאתו של מקוב עשויה לעזור לתביעה להתאושש ולהתמקד במקלטי המס ולא בזכויות החוקתיות של נאשמים בעבירות צווארון לבן.



התביעה טוענת שפרסידיו אדוויזורי סרוויסס הרוויחה עמלות של 134 מיליון דולר ממכירת מקלטי מס ב-1999 וב-2000.



מקוב ועורך דינו לא מסרו את תגובתם עד סגירת הגיליון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully