וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסת השכר התעכבה? ייתכן שאתם זכאים לפיצוי

כרמל בן צור

23.8.2007 / 9:32

לפי פסיקת השופטת לבהר שרון, עיכוב שהוא מעבר לסביר בטיסת שכר, מחייב את החברה בפיצוי הנוסעים



נוסעים בטיסת שכר נוטלים סיכון כי במועד הטיסות עלולים לחול שיבושים. ואולם, מהחלטת ביהמ"ש המחוזי עולה כי גם כללים אלה צריכים לעמוד במבחן הסבירות.



12 בני משפחת קטינה הגיעו באוגוסט 2005 לנתב"ג כדי לטוס לטורקיה ב-14:30. סמוך למועד הטיסה נודע למשפחה כי הטיסה מתעכבת, כאשר בפועל הטיסה יצאה רק סמוך לחצות. למשפחה נודע כי סיבת העיכוב היא תקלה במטוס.



בשל העיכוב בטיסה, בני המשפחה הגיעו למלון בטורקיה רק למחרת בשעה 05:00 בבוקר, לאחר שהייה מתישה בשדה התעופה, ללא בגדים וחיתולים לתינוקות. עם שובם מהנופש, שפרט לעיכוב בטיסה היה לשביעות רצונם, הם הגישו תביעה בגין עוגמת הנפש ועבור יום נופש שהפסידו.



השופטת רות לבהר שרון קבעה כי "טיסות שכר, בשונה מטיסות סדירות, הינן זולות הרבה יותר, אך המוביל אינו מתחייב לעמוד בלוח הזמנים המקורי".



לדבריה, אין מקום לפצות נוסעים בגין עיכוב בטיסת שכר, כאשר מדובר בשינוי של שעות ספורות שהוא סביר או כאשר ניתנה לנוסעים הודעה מראש אודות העיכוב.



אף שנקפו השעות והתקלה טרם תוקנה, איש מהגורמים הנוגעים בדבר לא חשב למזער נזק ולא דאגו לצורכיהם הבסיסיים על ידי שיכונם במלון עד שהתקלה תאותר ותתוקן.



עיכוב שכזה, נפסק, מבלי שהנוסעים יקבלו סידורי המתנה הולמים, ארוחה ומקום מנוחה - הוא בלתי סביר, אפילו כאשר מדובר בטיסת שכר. החברות קיבריש טורקיש איירלנס ופליי אייר חויבו ב-6,500 שקל. (בר"ע 1293/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully