וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן הנכון לאמזון - בעד ונגד

TheStreet.com

10.9.2001 / 11:30

גלן קרטיס וטים אראנגו מציגים את הטיעונים בעד ונגד קניית מניית הקמעונאית המקוונת

בעד: אמזון - התפנית שלא שמעתם עליה / מאת גלן קרטיס

אמזון לא בדיוק נמצאת בעמדה מעוררת קנאה. עונת הקיץ הורידה את התעבורה באתר, בנוסף להאטה בכלכלה המקומית. אף על פי כן, בחירת המניה במחירה הזול הנוכחי עשויה להיות רעיון לא רע.

מדוע עכשיו?

מכיוון שהחברה בתהליך של חתימת עסקות ועריכת שינויים תפעוליים שיוכלו להוביל לשיפור במחיר המניה. לדוגמה, בטח לא ידעתם ש...

* תודות לקיצוץ עלויות, זינקו שולי הרווח הגולמי ל-26.9% ברבעון השני - שיפור של יותר מ-3% לעומת הרבעון המקביל.

* מחזור המלאי של הרבעון השני השתפר ל-14 מ-10 בתקופה המקבילה.

* מכירות אמזון מחוץ לארה"ב צמחו ברבעון ב-75% ל-128 מיליון דולר.

* למרות שעסקי הספרים/DVD/וידיאו צומחים בקצב חד ספרתי, עסקי האלקטרוניקה/מטבח/כלי עבודה של אמזון צמחו ביותר מ-20% ברבעון השני וב-33.7% במחצית הראשונה.

* החברה הקימה ערוץ הפצה חדש לאחרונה באמצעות Circuit City (סימול CC), ובכך מאפשרת לרוכשים אצלה לאסוף את הזמנותיהם בחנויות CC.

* ההנהלה חוזה כי מאזן המזומנים שלה יגדל ל-900 מיליון דולר בסוף השנה, לעומת 609 מיליון דולר ב-30 ביוני.

כמובן, ייתכן שרבים מכם לא שמעו כלל על נתונים אלו. הסיבה לכך היא שהעיתונות התעקשה לדווח רק על הצד השלילי של הסיפור.

אבל כל זה כבר סיפור ישן. השורה התחתונה היא שאמזון לא מתה. רחוק מזה. למעשה, אני מאמין כי נדרשות רק מעט חדשות טובות - הסכם הפצה חדש, עלייה בתעבורה, אפילו תחושה שהכלכלה מתחילה להתייצב - כדי להפוך את המגמה של המניה.

עדיין לא השתכנעתם?

אז אולי תקחו בחשבון שאמזון עדיין צופה להגיע לרווחיות תפעולית ברבעון הרביעי. ואם ההנהלה תצליח בכך, אני חושד שבתי ההשקעות יהפכו להיות קצת יותר אופטימיים. הנקודה היא, שיש שבריר של אור בקצה המנהרה, וזה בדיוק מה שמחפשי המציאות האמיתיים מחפשים.

נגד: אמזון - זה לא הזמן לקפוץ על אמזון / מאת טים אראנגו

אף כי מניית קמעונאית האינטרנט אמזון הגיע למחירה הנמוך ביותר מעולם ביום רביעי, זה אינו הזמן לקנות אותה.

נותרו יותר מדי שאלות ללא מענה.

בעוד שנראה כי החברה הרגיע את החששות מפני כך שיאזלו המזומנים בקופה שלה בזמן הקרוב, הסוגייה העיקרית שעלתה בשיחות על אמזון מוקדם יותר השנה, היתה שתחזית הרווחים עדיין לא ברורה. החברה צופה כי תגיע לראשונה לרווחיות - על בסיס מוגבל יש להזכיר, שאינו כולל הוצאות רגילות רבות - ברבעון הרביעי של שנת 2001.

אלא שיעד זה עלול להיות נתון בסכנה, נוכח ההאטה בכלכלה. ברבעון השני, החברה נאלצה לקצץ את תחזית ההכנסות שלה למחצית השנייה של השנה. נתונים ראשוניים מצביעים על כך שהרבעון השלישי עלול להיות גרוע מהתחזיות בשורת המכירות - קומסקור (ComScore), חברת מחקר חדשה העוקבת אחרי המכירות של קמעונאיות מקוונות, מעריכה כי מכירות חודש יולי צנחו ב-9% לעומת החודש הקודם, לא כולל מכירות בשווקים בינלאומיים ושירותים, דיווח לאחרונה "הוול סטריט ג'ורנל". ירידה זו הטרידה חלק מהאנליסטים בוול סטריט, והיו שראו בה את אחד הגורמים לירידה האחרונה במחיר המניה.

בנוסף לכך, ישנם עוד מספר נתונים מעוררי דאגה. כפי שהדגיש בעבר TheStreet.com, ישנם סימנים לכך שמאגר הלקוחות של אמזון, שנחשב זה זמן רב לאחד הנכסים בעלי הערך הרב ביותר שלה, אינו נאמן כפי שרבים הניחו בעבר. הרבעון האחרון של אמזון, לדוגמה, היה הרבעון השישי ברציפות שבו נרשמה ירידה בנתוני נאמנות הלקוחות.

ויש גם את שאלת המזומנים. למרות שהתחזיות העגומות כי החברה צפויה להתמודד עם צמצום האשראי שמעניקים לה הספקים טרם התפוגגו, החברה שרפה מזומנים בקצב מהיר מהצפוי ברבעון השני. הסכנה היא כי לחברה יהיה הון חוזר שלילי ומעט מזומנים בקופה עד הרבעון הראשון של שנת 2002, אז תידרש לשלם את החשבון של עונת החגים.

אך אולי החשוב מכל, לפחות בטווח הקצר, הוא היעדר הצפיות (visibility). בניגוד לקמעונאי לבנים ומלט, המפרסמים נתוני מכירות מדי חודש, מדווחת אמזון על נתוני המכירות שלה על בסיס רבעוני בלבד. לפיכך, נוכח חוסר היציבות הגוברת בצריכה הפרטית - ותחזיות הכלכלנים כי עונת החגים המתקרבת עלולה להיות הגרועה ביותר מאז המיתון של תחילת שנות התשעים - לא שווה ליטול את הסיכון ולהמר על כך שאמזון תצליח לעמוד ביעד החשוב כל כך שקבעה לעצמה לרבעון הרביעי.

הכותב/ת נמנה/ית על צוות הכתבים ו/או בעלי הטורים של אתר TheStreet.com. המידע המובא אינו מהווה בשום אופן המלצה לרכוש או למכור מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully