וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק US סיכמה על רכישת כ-6% נוספים בבית הזיקוק לאיון אויל בארקנסו תמורת 23 מיליון דולר

עומרי כהן

23.8.2007 / 10:40

בנוסף השלימה החברה רכישת 28.3% מבית הזיקוק תמורת כ-117 מיליון דולר במזומן ובמניות



חברת מרחיבה את פעילותה בתחום ייצור הנפט בדרום-מזרח ארה"ב. דלק US שבשליטת קבוצת דלק (77%), בדרך להשתלטות על בית זיקוק שני בדרום ארה"ב. כמעט שנתיים וחצי לאחר רכישת בית הזיקוק La Gloria שבטקסס, התקרבה דלק US לאחזקה של 35% ממניות חברת האנרגיה האמריקאית Lion Oil.



דלק US דיווחה היום, כי השלימה רכישה של 28.34% ממניות לאיון אויל מבעלי מניות מיעוט בחברה, בעסקת מזומן ומניות. דלק US שילמה 65.4 מיליון דולר במזומן והקצתה במקביל לחברה בת של בנק ההשקעות מורגן סטנלי כ-1.92 מיליון מניות משל עצמה. שוויין הנוכחי בשוק של מניות אלו מסתכם בכ-51.2 מיליון דולר.



במקביל, סיכמה דלק US על רכישת נתח נוסף של 6.24% ממניות לאיון אויל תמורת כ-23 מיליון דולר במזומן. השלמת העסקה מותנית בקבלת אישור מהממשל המקומי וצפויה להתבצע עד סוף ספטמבר.



לדברי עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, מחזקת השקעה נוספת זו את תיק הנכסים של החברה ותואמת את תוכניותיה העתידיות. בדלק US לא מציינים זאת בפומבי, אולם לא מן הנמנע כי רכישת הנתח בלאיון אויל מהווה את השלב הראשון בדרך להשתלטות על החברה כולה.



לאיון אויל היא חברה פרטית, המפעילה בית זיקוק לנפט באל דוראדו שבארקנסו. בנוסף, מחזיקה בבעלותה גם שלושה צינורות להולכת נפט גולמי ושני מסופים לשיווק הדלקים מתוצרתה בממפיס ובנאשוויל שבטנסי. שני המסופים משווקים בין השאר בנזין וסולר גם לחלק מ-188 תחנות הדלק שמפעילה דלק באזורים אלו.



לבית הזיקוק לאיון אויל, הפועל כבר למעלה מ-80 שנה, כושר ייצור של 75 אלף חביות ביום. הוא ממוקם ליד שדה הנפט Smackover ומייצר בנזין, סולר וגז פחמימני מעובה (גפ"מ) לייצור אספלט, חומרי ציפוי וחומרים ממסים. לאיון אויל נשלטת מאז 1985 בידי חברת האנרגיה Ergon, מהעיר ג'קסון שבמיסיסיפי.



מלבד האחזקה החדשה בלאיון אויל, מפעילה כאמור דלק US את בית הזיקוק בטקסס ועוד מאות תחנות דלק בדרום ארה"ב. במחצית הראשונה של 2007 גדלו הכנסות החברה ב-29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-1.9 מיליארד דולר. בעקבות הגידול בהכנסות, זינק גם הרווח הנקי ב-60% ל-88.1 מיליון דולר (1.69 דולר למניה).

במאי 2006 השלימה דלק US הנפקה ראשונית של מניות בבורסת ניו יורק. אתמול נסחרה מנייתה במחיר של 26.7 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-1.4 מיליארד דולר. מתחילת השנה הוסיפה המנייה כ-66% לערכה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully