וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הזרמת כספים, קרן הגידור גלובל אקוויטי של גולדמן סאקס צמחה ב-12% בשבוע האחרון

הדר תדמור

23.8.2007 / 10:39

הצמיחה התאפשרה לאחר הזרמת 3 מיליארד דולר ממשקיעים ומהבנק; הקרן ירדה ב-13.9% בשנה שהסתיימה ביולי



קרן הגידור גלובל אקוויטי אופורטיוניטיז של בנק ההשקעות גולדמן סאקס צמחה ב-12% מאז השבוע שעבר, בו קיבלה "זריקת עידוד" של 3 מיליארד דולר בשל הפסדים שספגה בעקבות הירידות בשוקי העולם. חברות ההשקעה CV סטאר ופרי קפיטל הזרימו כספים לקרן. בנוסף, הזרים גולדמן סאקס כספים לקרנות.



לפני עשרה ימים פורסם כי הקרן רשמה ירידה של 13.9% במהלך 12 החודשים שהסתיימו ביולי. הקרן רשמה ירידה של 28% בחודש אוגוסט בלבד. קרן גלובל אקוויטי איבדה 2.7% בשנת 2007, לפי מקורות המקורבים לפרשה אשר התראיינו לסוכנות הידיעות בלומברג. הקרן מנהלת נכסים בהיקף של 5 מיליארד דולר.



ההשקעה העניקה לקרן נזילות, כמו גם את היכולת לשכנע את המשקיעים בקרן שלא למשוך את הכספים שלהם בחזרה ובכך להביא לקריסת הקרן או להקפאתה.



הירידה נרשמה בשל אסטרטגיית המסחר בקרן המונעת על ידי מחשבים, שהשתבשה בשל הירידות בשווקים העולמיים. "הכשלים האסטרטגים האלה מגיעים במצבים של תנודות עולמיות", אמר אנדרו לו, פרופסור לכלכלה והשקעות בבית הספר לניהול באוניברסיטת קיימברידג', לבלובמרג. "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה ארוכה של חוסר ודאות ושיבושים".



בשבוע שעבר נודע כי קרן הגידור גלובל אלפא של קבוצת גולדמן סאקס, המנהלת נכסים בהיקף של 8 מיליארד דולר, צנחה ב-26% השנה. צניחה זו עשויה להוביל משקיעים נוספים למשוך כספם מהקרן.



גלובל אלפא, קרן הגידור הגדולה ביותר של גולדמן סאקס, איבדה 40% מאז ה-31 ביולי 2006, אמר המקורב שסירב להזדהות בשמו, משום שהקרן הינה פרטית ואינה מחויבת לפרסם ביצועים כספיים. מדד 500 S&P, המורכב מהמניות האמריקאיות הגדולות, הניב תשואה של 16% בתקופה זו.



תעשיית קרנות הגידור כולה, שהיקפה 1.7 טריליון דולר, נפגעה מהירידות בשוקי האשראי והמניות במהלך החודשיים האחרונים. שתי קרנות גידור של בר סטרנס קרסו, וסואווד (Sowood) קפיטל מנג'מנט, שנוהלה על ידי המנהל לשעבר של התרומות של הרווארד, נסגרת לאחר הפסד של 60%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully