וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצה אמריקאית להגנת עובדים: בתי חרושת לצעצועים בסין מפרים את זכויות העובדים

הראלד טריביון

23.8.2007 / 11:14

לפי צ'יינה לייבור ווץ', שטף המוצרים הפגומים שיוצאו מסין לשאר העולם נובע מהפרה שיטתית של חוקי העבודה בסין



קבוצה אמריקאית המגנה על זכויות עובדים בעולם פירסמה דו"ח הכולל נתונים מדאיגים למה שהיא מכנה ניצול אכזרי של עובדים בבתי חרושת בסין. רבים מבתי החרושת לצעצועים המוזכרים בדו"ח מספקים מוצרים לחברות הצעצועים הגדולות בעולם. בין החברות נמצאות וול דיסני והאסברו.



קבוצת צ'יינה לייבור ווץ' חקרה במהלך השנה האחרונה שמונה בתי חרושת לצעצועים וגילתה מספר רב של הפרות זכויות העובדים, ביניהן העסקת קטינים, שעות נוספות בכפייה, תנאי עבודה לא בטיחותיים, מנהלים המתעללים מילולית בעובדים והטרדה מינית.



במקרה אחד, לפי הקבוצה, בית חרושת במחוז גואנגשי במדינה העסיק אלף תלמידי תיכון מתחת לגיל 16, בניגוד לחוק הסיני.



לפי צ'יינה לייבור ווץ', שטף המוצרים הפגומים שיוצאו מסין למדינות העולם נובע מהעובדה שתאגידים גדולים בעולם עושים עסקים עם בתי חרושת, אשר באופן שיטתי מפרים את חוקי העבודה בסין ומרמים את העובדים כדי לצמצם עלויות ולהעלות את רווחיהם. הקבוצה תלתה חלק מהאשמה על התאגידים, שמתמקדים בשמירה על עלויות נמוכות.



חברת הצעצועים האסברו הודיעה כי תנהל חקירה מקיפה בנושא, ו"תפעל במהירות ובהחלטיות כדי לערוך את השינויים הנחוצים". דיסני אמרה בתגובה לדו"ח כי היא מתייחסת להאשמות לגבי הפרת זכויות עובדים ברצינות רבה, חוקרת אותן ומטפלת בהן בהתאם. "אנו מחויבים לבטיחות, לרווחה של עובדינו, ולתקני עבודה הוגנים", אמרה דוברת החברה, אלנה גוס, לסוכנות הידיעות רויטרס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully