וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: הסערה הפוקדת את השווקים הפיננסים תפגע אך במעט בצמיחה הכלכלית הגלובלית

סוכנויות הידיעות

23.8.2007 / 13:12

התחזית העדכנית ביותר של ה-IMF צופה צמיחה של 5% בכלכלה הגלובלית ב-2007 וב-2008



הסערה הפוקדת את השווקים הפיננסים לאחרונה תרסן, ככל הנראה, את צמיחת הכלכלה הגלובלית. עם זאת, הצמיחה תעבור תיקון קל בלבד כלפי מטה, אמר רודריגו ראטו, היו"ר היוצא של קרן המטבע הבינלאומית (IMF).



"התיקון שיתבצע לא יהיה דרמטי. הוא יהיה תיקון קל בלבד. זוהי עדיין תהיה שנה שישית ברציפות של צמיחה", אמר ראטו לכתבים בעת תדרוך בסאו פאולו, הבירה הפיננסית של ברזיל.



התחזית העדכנית ביותר של ה-IMF צופה צמיחה של 5% בכלכלה הגלובלית ב-2007 וב-2008. בחודש שעבר העלתה הקרן את התחזית לצמיחה הגלובלית ב-2007 וב-2008, ל-5.2%, מ-4.9%. זאת, על רקע צמיחה חזקה בשווקים המתפתחים, בהובלת סין, במחצית הראשונה של השנה.



ההשפעה של משבר האשראי תהיה שונה ממדינה למדינה והיא אינה צפויה לעורר גל חדש של סיכון, אמר ראטו. למרות האווירה הרגועה שפשטה בשווקים בימים האחרונים, ראטו מאמין כי עדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות החלטיות לגבי מימדיו והשפעותיו של המשבר.



"לא יפתיע אותי אם נהיה עדים להשפעה כלשהי על הצמיחה הגלובלית ועל הערכת הסיכון", הוסיף ראטו.



ראטו הדגיש כי "הסיכונים אמנם גברו, אך זאת על רקע נתוני יסוד חיובים לגבי אינפלציה, חובות, מסחר וצמיחה של כלכלת העולם".



השווקים ברחבי העולם נפגעו בחודש האחרון מהחששות לחוסר יציבות פיננסית, על רקע זליגת המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב והיווצרותו של מחנק אשראי. בנקים מרכזים הזרימו מיליארדי דולרים למערכת הבנקאית, כדי לעזור בהפגת חששות ועל מנת להוסיף נזילות.



"הצעדים שנקטו הבנקים המרכזים במדינות שונות על מנת לנסות ולפתור את הבעיות בשווקים היו "הולמים ויעילים", אמר ראטו. עם זאת, ראטו הזהיר כי הרשויות הבינלאומיות והמקומיות "צריכות להמשיך ולעמוד על המשמר בימים הקרובים".



ראטו אמר כי כלכלת העולם מתנהלת ב"מגמה טובה" וכי ברזיל היא דוגמה טובה לכך. ברזיל, הכלכלה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, נמצאת על מסלול צמיחה שהוכיח כי המדיניות הפיסקלית של השנים האחרונות היא טובה.



ראטו, שהודיע במפתיע ביוני כי יעזוב את תפקידו באוקטובר, כשנתיים לפני תום הכהונה, היה בברזיל במסגרת סמינר בינלאומי לענייני כלכלה. הוא ייפגש עם נשיא ברזיל - לואיס אינציו לולה דה סילבה - ועם שר האוצר, גווידו מנטגה, בברזיליה, בירת ברזיל, לפני שיעזוב לצ'ילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully