וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליש"ט מתחזק לשער גבוה מ-2 דולרים; הדולר מתחזק ב-1.3% מול הין היפאני

הדר תדמור

23.8.2007 / 15:00

הדולר נחלש מול היורו והליש"ט בשל ההערכות כי הבנק המרכזי של בריטניה יעלה את הריבית עד לסוף השנה



הדולר נחלש מול היורו והליש"ט בשל הרגיעה בשוקי המניות בעולם אשר הגבירה את ההערכות כי הבנק המרכזי של בריטניה יעלה את הריבית במדינה. המטבעות האירופים מתחזקים מול הדולר גם בשל ירידת הסיכון בבעלות על אג"ח קונצרניות באירופה לשפל של כחודש.



משקיעים באירופה משערים שהבנק המרכזי של בריטניה יעלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 6% עד לסוף השנה הנוכחית. "הבנק המרכזי של בריטניה הולך להשאיר את הריבית ברמתה או להעלות אותה, אבל הוא ללא ספק לא הולך להוריד אותה", אמר ניילס פרום, אסטרטג מט"ח בחברת דרזנר קלייוורת' בפרנקפורט, לסוכנות הידיעות בלומברג. פרום הוסיף: "זה הולך לחזק את הליש"ט".



הליש"ט מתחזק ב-0.8% מול הדולר ונסחר בשער של 2.0082 דולרים לליש"ט. היורו מתחזק ב-0.3%
מול הדולר ונסחר בשער של 1.3586 דולרים ליורו.



הדולר מתחזק ב-1.3% מול הין היפאני ונסחר בשער של 116.785 ין לדולר, בשל העלייה בבורסות העולם אשר החזירה את ביטחון המשקיעים ביפאן ללוות כספים ולעסוק בעסקות מרווח (Carry Trade).



הבנק המרכזי של יפאן החליט לפני מספר שנים להשאיר את הריבית במדינה בשיעור נמוך - כיום הריבית ביפאן עומדת על 0.5% - בעוד בנקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם, החל ב-2004, פתחו במגמת העלאת ריבית. בכך נוצר תמריץ למשקיעים היפאנים לקחת הלוואות בזול ולהשקיע את הכסף במדינות שבהן התשואה גבוהה הרבה יותר. הטקטיקה הזו מסייעת להחליש את הין מול הדולר והיורו.



"עם העלייה במניות, הרעב לקחת סיכונים חוזר", אמר קניצ'י יומוטו, סוחר בכיר בחטיבת המט"ח של סוסייטה ג'נרל בטוקיו לסוכנות הידיעות בלומברג, והוסיף: "עסקות המרווח כאילו התעוררו מתרדמת".



הדולר האוסטרלי מתחזק ב-1.3% מול הין. הדולר האוסטרלי הוא מטבע החביב במיוחד על משקיעי מרווח בשל שיעור הריבית הגבוה במדינה. הדולר נחלש ב-1.6% מול הדולר האוסטרלי והוא נסחר בשער של 0.8145 דולרים לדולר אוסטרלי.



הדולר נסחר ללא שינוי מול הפרנק השווייצי בשער של 1.2076 פרנקים לדולר. הדולר נחלש ב-0.2% מול הוון הקוריאני ונסחר בשער של 940.1 וון לדולר.



»למדור מט"ח החדש של TheMarker Finance


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully