וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: האווירה האופטימית צפויה להמשך גם היום - החוזים העתידיים מצביעים על עלייה של כ-0.8% בפתיחה

אלי שיצר

23.8.2007 / 15:16

דלק US הגדילה החזקה בחברת הזיקוק Lion Oil; אופטימיות בשוק לאחר שבנק אוף אמריקה רכש מניות קאנטריווייד



האם וול סטריט תופסת כיוון חיובי ומשאירה מאחור את הסערה של החודש האחרון? המסחר בשווקים האמריקאים ממשיך אמנם להיות תנודתי אבל כשעה וחצי לפני פתיחת המסחר מצביעים החוזים העתידיים על עלייה של 0.8% במדדים המובילים בפתיחה, בהמשך לעליות נאות אמשף כאשר מדד S&P500 נעל בעלייה של 1.2%.



מה שתורם לאווירה האופטימית בשוק הם חדשות נוספות על התעוררות מחודשת בזירת המיזוגים ורכישות. אמש נודע כי בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב, רכש מניות של חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, קאנטריווייד פייננשל (סימול CFC), בשווי 2 מיליארד דולר.



מטרת הרכישה היא לייצב את חברת המשכנתאות שספגה הפסדים קשים בשל המשבר בשוק האשראי ולנסות להפוך את מגמת התכווצות שוק האשראי האמריקאי. מניית קאנטריוויד עולה ב-16% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



הרכישה גם יכולה לעודד את המשקיעים, כיוון שהיא מצביעה על כך שיש גופים גדולים שמנצלים הזדמנויות עסקיות אפילו במגזר המשכנתאות ממנו כולם נמלטו בשבועות האחרונים.



מסקר כלכלנים שפורסם בעיתון USA Today עולה כי רוב הכלכלנים סבורים שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית, ככל הנראה ב-0.25%, אך ימתין עד החודש הבא לפני שיעשה זאת. בנוסף, מרבית הכלכלנים בסקר הורידו את תחזיות הצמיחה למחצית השנייה של השנה על רקע הבעיות המתמשכות בשוק הדיור בארה"ב. עם זאת, הם אמרו כי הם אינם מאמינים שכלכלת ארה"ב תיגרר למיתון.



גורמים שונים בוול סטריט קוראים לפעולה אגרסיווית של הבנק הפדרלי ולקיצוץ של 0.5% עוד לפני פגישתו המתוכננת הבאה של הבנק ב-18 בספטמבר, אך כאמור כרגע גם בעקבות התאוששות מסוימת של השווקים, נראה שהסיכוי להתרחשות שכזו ירד באופן משמעותי.



מחיר הנפט, אשר נפל אמש לשפל של חודשיים, ל-69.3 דולר לחבית, מטפס היום במסחר המוקדם ב-44 סנט ל-69.7 דולר למרות שלא נראה כי גרורותיו של הוריקן דין האימתני פגעו בצורה משמעותית במתקני ייצור הנפט שבמפרץ מקסיקו.



דלק US ממשיכה להתרחב



בין הישראליות, מניית עשויה לרכז עניין לאור הרחבת פעילות החברה בתחום ייצור הנפט בדרום-מזרח ארה"ב. דלק US, שבשליטת קבוצת דלק (77%), בדרך להשתלטות על בית זיקוק שני בדרום ארה"ב - כמעט שנתיים וחצי לאחר רכישת בית הזיקוק La Gloria שבטקסס, התקרבה דלק US לאחזקה של 35% ממניות חברת האנרגיה האמריקאית Lion Oil ונראה כי תוסיף לרכוש את מניותיה בהמשך.



מניית ענקית התרופות הישראלית לא מצליחה להתרומם בימים האחרונים למרות התאוששות השוק. המניה הוסיפה 0.3% אמש למחיר של 41 דולר, אך איבדה כ-6% בחודש האחרון.



מניית פותחת היום את המסחר במחיר של כ-17 דולר - גובה בדולר אחד בלבד ממחיר שפל של שנה. קומברס אינק, החברה הבת מתכננת פיטורים של כמה מאות עובדים, חודשיים בלבד לאחר שפיטרה כ-350 עובדים.



מתחרתה בתחום הבילינג, , עלתה אמש ב-1.3% למחיר של 35.4 דולר, והתאוששה בכך מנפילה של כ-7% בשבוע שעבר.

מניית יצרנית תוכנות אבטחת המידע, , סגרה אמש ללא שינוי במחיר של 23.4 דולר - לאחר שהוסיפה כ-5% ביומיים הקודמים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully