וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים שבים אל עסקות המרווח: הין רושם הנפילה הדו-יומית החדה ביותר זה 3 שנים מול היורו

TheMarker

23.8.2007 / 18:28

הין משלים נפילה של 2.4% מול היורו ביומיים; נופל ביותר מ-2% מול הדולר האוסטרלי והדולר של ניו זילנד



הין היפאני רושם את הנפילה הדו-יומית החדה ביותר זה שלוש שנים מול היורו על רקע שובם על המשקיעים אל עסקות מרווח (carry trades), שבמסגרתן הם נוטלים הלוואות נקובות בין על מנת להשקיע בנכסים הנקובים במטבעות שעליהם שיעור הריבית גבוה יותר.



הין יורד ב-0.9% מול היורו לשער של 157.66 יורו, ומשלים בכך נפילה דו יומית של 2.4% מול המטבע האירופי - הירידה הדו-יומית החדה ביותר מאז חודש מארס 2004. הין רשם בשבוע שעבר מול היורו את הזינוק השבועי החד ביותר מאז חודש מארס 2000 על רקע התפשטות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב אל שוקי האשראי הגלובליים. מול הדולר מאבד הין היום 0.8% לרמה של 116.26 ין לדולר. הין נופל ב-2.5% מול הדולר של ניו זילנד וצונח ב-2.2% מול הדולר האוסטרלי על רקע שובם של המשקיעים על עסקות מרווח.



הבנק המרכזי של יפאן הותיר היום את הריבית ביפאן ברמה של 0.5% - הנמוכה ביותר בקרב המדינות המתועשות. אחד מתשעה חברי מועצת הבנק תמך בהעלאת הריבית, ואילו נגיד הבנק, טושיהיקו פוקיוי, אמר כי קיים חשש כי הותרת הריבית ביפאן ברמה נמוכה מדי עלולה לעודד השקעות מסוכנות. כמו כן, אמר פוקוי כי הבנק המרכזי של יפאן ממשיך לעקוב אחר השפעות המשבר בשוקי האשראי על בטחון המשקיעים.



הריבית ביפאן, הנמצאת ברמה של 0.5%, היא הנמוכה ביותר בקרב המדינות המתועשות. לשם השוואה, הריבית בניו זילנד היא 8.25%, הריבית באוסטרליה - 6.5% ואילו הריבית בארה"ב היא 5.25%.



הדולר נחלש מול המטבעות האירופים על רקע התמתנות ההערכות כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בארה"ב פעמיים עד סוף השנה, וכן על רקע הערכות כי הבנק המרכזי של אירופה ימשיך בהעלאת הריבית בגוש היורו למרות המשבר בשוקי האשראי בעולם.



היורו מתחזק ב-0.2% מול הדולר לרמה של 1.357 דולר ליורו על רקע הערכות כי הפגיעה של המשבר בשוקי האשראי הגלובליים בצמיחה הכלכלית באירופה לא תהיה קשה דיה כדי לגרום לבנק המרכזי של אירופה (ECB) לדחות את העלאת הריבית הבאה בגוש היורו, אשר צפויה לפי ההערכות להתבצע כבר בחודש הבא. הליש"ט מוסיפה 0.6% מול המטבע האמריקאי לשער של 2.0053 דולרים לליש"ט.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 30% לכך שהבנק הפדרלי יבצע שתי הורדות ריבית עד סוף השנה לרמה של 4.75%. זאת לעומת הסתברות של 75% שהעניקו לכך אתמול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully