וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנפרוסט: חג הפסח הביא לירידה של כ-3% בהיקף המכירות ברבעון

TheMarker

23.8.2007 / 18:56

הרווח הנקי גדל בכ-50% ל-3.4 מיליון שקל ברבעון השני



, מקבוצת תנובה, סיימה את ששת החודשים הראשונים של 2007 בגידול של 3% במכירות, לרמה של 133 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק בכ-30%, לרמה של 8.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ב-27% והסתכם ב-13.3 מיליון שקל ואילו ה-EBITDA הסתכמה ב-19.3 מיליון שקל, שיפור של 21% בהשוואה לחציון המקביל אשתקד.



עם זאת, מכירות הרבעון השני של 2007 ירדו ב-3%, לרמה של 62.2 מיליון שקל. זאת, בעיקר עקב עיתויו של חג הפסח ברבעון הראשון של השנה.



יתר הפרמטרים השתפרו: הרווח התפעולי השתפר ב-24% והסתכם ב-5.6 מיליון שקל, ה-EBITDA הסתכמה ב-8.9 מיליון שקל - שיפור של 20% - ואילו הרווח הנקי עלה ב-48% והסתכם ב-3.4 מיליון שקל.



יעקב יערי, מנכ"ל סנפרוסט, מוסר כי הגידול במכירות בחציון הראשון של השנה נובע מעלייה במכירות הירקות הקפואים, של סנפרוסט, שקוזזה חלקית בירידה במכירותיה של מעדנות.



ברבעון הנוכחי חלה עלייה במכירותיה של מעדנות. השיפור ברווחיות נבע בחלקו מהגידול במכירות ובחלקו משיפור בשיעורי הרווחיות - הן בחברת סנפרוסט והן בחברת מעדנות - שיפור שהושג למרות העלייה המתמשכת בתחרות בענף המזון.



עוד מוסיף יעקב יערי ואומר כי תוכנית ההשקעות באתר החברה הבת, מעדנות, מתקדמת. במהלך הרבעון הראשון של 2007 וכחלק מתוכנית השקעות, הופעל לראשונה מחסן הקירור העמוק, המיועד לאחסון מלאי מוצרי מעדנות.



תוכנית ההשקעות הינה בהיקף של כ-85 מיליון שקל והיא כוללת הרחבת שטחי ייצור, רכישת קווי ייצור, מערכי אריזה אוטומטים, מחסנים לאחסון חומרי גלם ותוצרת בקירור עמוק. תוכנית ההשקעות אמורה להסתיים במהלך השנה הנוכחית.



מכירות בתחום הירקות (סנפרוסט) עלו במהלך החציון הראשון ב-8% והסתכמו בכ-80 מיליון שקל, עם EBITDA של 11 מיליון שקל. במעדנות לעומת זאת ירדו המכירות ב-4%, לרמה של 53 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של 4.7 מיליון שקל ו-EBITDA של 8.3 מיליון שקל.



קבוצת סנפרוסט פועלת בענף המזון הקפוא ועוסקת בייצור ובשיווק של ירקות ושל מוצרי מאפה קפואים לשוק המקומי וליצוא. עיקר מכירות הקבוצה הן לשוק המקומי, תחת המותגים "סנפרוסט" ו"מעדנות".



ההפצה בשוק המקומי מתבצעת באמצעות מערך ההפצה של תנובה. מגזר הירקות הקפואים (סנפרוסט) היווה בחציון הראשון 60% מהמכירות, ואילו מוצרי המאפה הקפואים (מעדנות) היוו 40% ממחזור המכירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully