וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: בנקי המשכנתאות הובילו הבורסות ליום חמישי ברציפות של עליות; הבורסות עלו 5% בתוך שבוע

TheMarker

23.8.2007 / 19:24

בורסת פרנקפורט נסגרה בעלייה של 0.2%; בורסת פאריס הוסיפה 0.1%; בורסת לונדון נסגרה ללא שינוי



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום החמישי ברציפות, על רקע הערכות כי נזקי המשבר בשוקי האשראי העולמיים יהיו מוגבלים. עם זאת, העליות ביבשת התמתנו לקראת סיום המסחר, על רקע ירידות הנרשמות במסחר בוול סטריט. בורסת פרנקפורט נסגרה בעלייה של 0.2%; בורסת פאריס הוסיפה 0.1%; בורסת לונדון נסגרה ללא שינוי.



מדד יורו פירסט 300 עלה ב-0.4% והשלים בכך עלייה של קרוב ל-5% משפל של חמישה חודשים. השפל נרשם לפני הודעת הבנק הפדרלי בארה"ב, על הורדת הריבית על ההלוואות שהוא מעניק לבנקים המסחריים בארה"ב ב-0.5%, לרמה של 5.75%.



מדד דאו ג'ונס יורו סטוקס 600 עלה ב-0.3%, והשלים בכך עלייה יומית חמישית ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר זה שלושה חודשים. מדד יורו סטוקס 600 נפל ביותר מ-10% מאז תחילת חודש יוני, אשר בו רשם שיא של 6.5 שנים, ועד יום חמישי שעבר. זאת, על רקע חששות מהתפשטות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב.



היום התחזקו ההערכות כי השפעת המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים על שוקי האשראי הגלובליים תהיה מוגבלת, בעקבות הודעתה אתמול של קאנטריווייד, חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, כי מכרה מניות בשווי 2 מיליארד דולר לבנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב.



מגמה חיובית נרשמה במגזר בנקאות המשכנתאות האירופי. HBOS, בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה, עלה ביותר מ-2%; בנק המשכנתאות המסחריות הגרמני, היפו ריל אסטייט (סימול HRX.F), הוסיף יותר מ-2%.



עוד בלטה ענקית המרכולים ההולנדית אהולד (סימול AHLN.AS), אשר עלתה בכ-2% לאחר שהשלימה היום איחוד מניות. סימנס (סימול SIEGN.DE) הגרמנית, חברת ההנדסה הגדולה בעולם, הוסיפה 0.9%.



חברת ההימורים המקוונים האוסטרית Bwin (סימול BWIN.VI) זינקה ביותר מ-9%, לאחר שדיווחה על צמצום הפסדיה ברבעון השני של השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully