וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב: "הכלכלה האמריקאית בדרך למיתון"

TheMarker

23.8.2007 / 20:29

"רמת הבהלה בשווקים היא הגבוהה ביותר שראיתי ב-55 שנותיי במגזר השירותים הפיננסים", אמר מנכ"ל קאנטריווייד פייננשל בראיון ל-CNBC



אנג'לו מוזילו, מנכ"ל קאנטריווייד פייננשל (סימול CFC), חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, הזהיר היום כי לא ניכרים סימנים להתאוששות בשוק הדיור האמריקאי, וכי ההאטה בשוק הדיור צפויה לגרור את כלכלת ארה"ב למיתון. עם זאת ציין מוזילו כי מצבה הפיננסי של חברת קאנטריווייד עצמה הוא יציב, והגדיר את ההערכות כי החברה עלולה להגיע לפשיטת רגל כ"חסרות בסיס וחסרות אחריות".



בראיון לערוץ הטלוויזיה CNBC אמר מוזילו כי קאנטריווייד אינה שוקלת אפשרות של רכישתה על ידי בנק אוף אמריקה (סימול BAC), הבנק השני בגודלו בארה"ב אשר רכש אתמול מניות של קאנטריווייד בשווי של 2 מיליארד דולר.



"המצב בשוק הדיור בארה"ב הוא חמור ביותר", אמר מוזילו, "והמצב ללא ספק אינו משתפר". כאשר נשאל בראיון האם כלכלת ארה"ב צפויה לשקוע במיתון, ענה מוזילו: "אני מעריך שכן. אני יודע שעד כה לא התממשה התחזית שלי, אבל קשה לי להאמין כי לרמה הנוכחית של פיגורים בתשלומי משכנתאות ועיקולים.. לא תהיה השפעה ממש על התפיסה אל הציבור האמריקאי, ובסופו של דבר גם על כיסו של הציבור". מוזילו ציין עוד כי "רמת הבהלה בשווקים היא אחת הגבוהות ביותר שראיתי ב-55 שנותיי בתחום השירותים הפיננסיים".



כמו כן, אמר מוזילו בראיון כי בנק ההשקעות מריל לינץ' "נהג בחוסר אחריות" כאשר פירסם מוקדם יותר החודש דו"ח מחקר בו קבע כי קאנטריווייד עלולה לעמוד בפני פשיטת רגל במקרה שתירשם הרעה בתנאי השוק. "הסיכוי לפשיטת רגל של קאנטריווייד כיום אינו גדול יותר משהיה לפני שישה חודשים, שנה, או שנתיים".



בתחילת השבוע החלה קאנטריווייד פייננשל לפטר עובדים בחברה כדי לקצץ בעלויות במסגרת מאמציה לשרוד את המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי ובשוקי האשראי. לפי הדיווח, בעקבות ההפסדים שנגרמו לה בשל המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים), החלה קאנטריווייד לפטר מספר לא ידוע של עובדים במחלקה האחראית להלוואות בדירוג שבין סאבפריים לפריים הניתנות לרוב ללווים שאינם מתעדים את הכנסותיהם.



קאנטריווייד איבדה השנה יותר ממחצית משווי השוק שלה. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי ניצלה את מלוא קו האשראי שלה - 11.5 מיליארד דולר - על רקע בעיות נזילות. המהלך שהתבצע על רקע חששות כי קאנטריווייד עומדת בפני פשיטת רגל בשל הפסדים שגרם לה המשבר בשוק המשכנתאות בסיכון גבוה, הוביל לשינוי ההמלצה של בנק אוף אמריקה למניות החברה בטענה כי ניצול קו האשראי יספק לחברת המשכנתאות המתקשה את הזמן הדרוש לטפל בבעיות הנזילות שלה.



בתחילת החודש הודיעה קאנטריווייד במסמך שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) כי היא צופה פגיעה "חסרת תקדים" ברווחיה לשנת 2007 בשל התנאים הקשים השוררים בשוק המשכנתאות בעקבות משבר הסאבפריים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully