וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקושט חפציבה: סכנה לקבלנים הקטנים

רז סמולסקי

24.8.2007 / 10:40

עשרות קבלנים בסכנת קריסה. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "דניה סיבוס לא תיפול אם לא תקבל את הכסף, אבל הקבלנים הקטנים - כן"

חברת דניה סיבוס מעכבת תשלומים לקבלני משנה שעבדו עבורה בפרויקטים של חפציבה עד להחלטות לגבי החזר החובות של החברה הקורסת לדניה סיבוס - מה שעלול להביא לקריסת עשרות קבלנים קטנים שעבדו עבורה.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, כתב בתחילת השבוע למנכ"ל דניה סיבוס, עופר קוטלר: "עד כה הנחנו שרק קבלנים שביצעו עבודות במישרין בעבור חפציבה נמצאים במצב רגיש, אבל בימים האחרונים הופתענו לקבל פניות מקבלני משנה שמבצעים עבודות עבור חברת דניה סיבוס". עוד הוא טוען כי החברה מגלגלת את בעיית התשלומים בצורת פירמידה, על אף שאין קשר בין ההתחייבויות של חפציבה לדניה סיבוס להתחייבויות של דניה סיבוס כלפי קבלני המשנה שעבדו עבורה. המשמעות של אי תשלום לקבלנים הקטנים היא עצומה, וחלק מהם לא יוכלו לשלם לעובדים ולספקים שלהם. "דניה סיבוס לא תיפול אם לא תקבל את הכסף, אבל הקבלנים הקטנים - כן".

משיחות עם קבלנים עולה כי החברה עוצרת את כל התשלומים "עד שתתברר התמונה". אחד מהם שעבד באחד הפרויקטים במרכז התבקש לחכות בסבלנות לתשלום החוב, שמגיע כיום לכ-170 אלף שקל. "הפחד שלי הוא שבסוף דניה סיבוס לא תקבל את הכסף שלה, ואז הקבלנים ישלמו", סיפר הקבלן.

מהחברה נמסר בתגובה כי "דניה סיבוס ידועה כחברה העומדת בכל התחייבויותיה. לדניה סיבוס קשרי עבודה אמיצים וארוכי טווח עם הספקים וקבלני המשנה, והיא תעמוד בכל התחייבויותיה כלפי ספקים ונותני שירותים אלו, כפי שעמדה בעבר.

"בפרויקטים של חפציבה אשר קרסה, ובכפוף להחלטות בית המשפט, כאשר יתקבלו, תסיים דניה סיבוס את התחייבויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully