וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של גילת די.בי.אס תובעים 90 מ' ש' מיורוקום; מבקשים למנוע ממנה ביצוע כל עסקה בתחום התקשורת

ערן גבאי

13.9.2001 / 17:48

התביעה - על הפרת הסכם רכישת מניות Yes מהם; חוששים שיורוקום תתכחש להסכם ותתמקד בהשקעה במיזם המשותף עם סלקום; די.בי.אס מחזיקה ב-15% מ-Yes

קבוצת בעלי המניות של גילת די.בי.אס הגישה היום כתב תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת יורוקום ובעל השליטה בה שאול אלוביץ' על הפרת הסכם, לפיו התחייבה יורוקום לרכוש את מניות גילת די.בי.אס בחברת הלוויין Yes. קבוצת בעלי המניות תובעת 90 מיליון שקל מחברת יורוקום ומשאול אלוביץ'.

בעלי המניות בגילת די.בי.אס חתמו על ההסכם עם יורוקום בספטמבר 2000, והעסקה היתה אמורה להיות מושלמת בתוך 180 יום ממועד החתימה.

בעלי המניות בגילת די.בי.אס טוענים כי יורוקום מפרה את הוראות ההסכם ונוהגת בחוסר תום לב העולה כדי מרמה. לטענתם, יורוקום לא עמדה בהתחייבותה לבצע את העסקה ולפעול להשלמתה, והתחמקה בתירוצים שונים.

יורוקום טוענת מצידה כי לא התקיימו תנאים מתלים להסכם. לטענת התובעים, תנאים אלו, על פי המוסכם בין הצדדים, אינם דרושים כלל, או לחילופין התקיימו במלואם.

ב-28 באוגוסט השנה מנע דירקטוריון יורוקום את אישור ההסכם.

בהסכם נקבע כי כנגד מניות Yes תשלם יורוקום למוכרים את סך השקעותיהם בפועל בגילת די.בי.אס עד להעברת המניות, וכן תוספת עתידית התלויה בהתקיימותם של אירועים עתידיים.

ל-TheMarker.com נודע כי המדובר בהחזר ההשקעה ובתוספת של כ-15% מהאפ סייד (מהתשואה השנתית שנרשמה בשנים בהן החזיקה גילת במניות Yes).

לנוכח היקף חובה של יורוקום לתובעים קיים חשש כבד, לטענתם, כי לא יהיה בידיה לפרוע את חובותיה, ועל כן הדבר דורש את הרמת המסך החוצץ בין יורוקום לאלוביץ' וחיוב האחרון באופן אישי בחובותיה.

בעלי המניות בגילת גורסים כי בנסיבות אלה הם "שומרים על זכותם לבקש למנוע כל עסקה, פעולה, וכיוצא באלו, שיורוקום תבקש להתקשר בהן או לבצען, ושיש בהן כדי לסכל את ביצוע העסקה, בדרך של צו מניעה זמני או אחרת, בין בכל הקשור לדי.בי.אס ובין בכל הקשור לעסקות אחרות בתחום התקשורת".

בכך רומזים התובעים שיורוקום - שהתקשרה לאחרונה עם חברת סלקום במיזם של חברת אופק שיתחרה במכרז ה-LMDS בשוק התקשורת הפנים ארצי, ושתידרש כעת להשקעה גבוהה של כ-40% מעלות המיזם - עלולה להתכחש להסכם ותתמקד כל כולה בהשקעה באופק.

עם קבוצת בעלי המניות בגילת די.בי.אס נמנים חברת מגדל ביטוח, יואל גת, עמירם לוינברג, חברת אלרן, חברת דנבאר טכנולוגיות וגדעון קפלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully