וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינויים באופטיבייס ממשיכים: ווילר ומאייר-זומר ימנו את אדי שלו וחיים לבנסקי לדירקטורים מטעמם

גתית פנקס

13.9.2001 / 18:12

כך נודע ל-TheMarker.com; יחליפו את אלי איילון ויאיר סרוסי; שלו: "אם הייתי חושש מכוונות ווילר ומאייר-זומר, לא הייתי נכנס כדירקטור; אין להם כוונה לגזול הקופה הציבורית"

מצבה של חברת אופטיבייס הישראלית רעוע ביותר בתקופה האחרונה, הן מבחינת השוק אליו היא פונה, הן על רקע בעלי השליטה החדשים שלה - טומי ווילר וארתור מאייר-זומר, והן מכיוון התפטרות רן אייזנברג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה, ופיטורי 15% מהעובדים שביצעה החברה בתחילת השבוע. הרבה אירועים שגורמים ללא ספק לזעזוע בחברה ובמניה.

ל-TheMarker.com נודע כי לאחר שאופטיבייס נכנעה בחודש שעבר לדרישות ווילר ומאייר-זומר, ואישרה את כניסתם של השניים לדירקטוריון ומינויו של ווילר כיו"ר, היא מצרפת כעת שני חברים חדשים - אדי שלו, שותף בקרן ההון סיכון ג'נסיס, וחיים לבנסקי, שריכז בעבר את נושא ניירות הערך הזרים בבנק הפועלים ועבד בשיתוף עם חנה פריזן.

שלו ולבנסקי ימלאו בדירקטוריון החברה את החללים שנוצרו לאחר פרישתם של אלי איילון, מנכ"ל די.אס.פי.ג'י , ויאיר סרוסי, נציג מורגן סטנלי, מדירקטוריון החברה - פרישה עליה הודיעו בתחילת החודש. מאופטיבייס נמסר כי איילון וסרוסי פרשו מאחר והיו בקשר הדוק עם אייזנברג, ומשהוא עזב את החברה הם לא ראו טעם להישאר.

שלו מכיר את השניים כבר עשור

שני הדירקטורים החדשים הינם מינויים מטעם ווילר ומאייר-זומר, כך שכולל המקומות שהם עצמם מאיישים בדירקטוריון, הם זוכים לשליטה במועצת המנהלים - ארבעה נציגים מתוך שבעה חברים. בעלי המניות של החברה אמורים לאשר את מינוי השניים בימים הקרובים. שלושת הדירקטורים הנוספים הינם אנצו תורסי, דנה תמיר וג'ון קרוס, שהיה מנכ"ל חברת ViewGraphics שנרכשה על ידי אופטיבייס.

לדברי שלו, הוא מכיר את ווילר ומאייר-זומר כבר כמעט עשור, והמליץ להם במהלך השנים הללו על כניסה לפוזיציה במניות ישראליות רבות. "נתקלנו אחד בשני בחלק מההשקעות שלנו, וכך נוצר הקשר", הוא מספר. "מדובר באנשים שביצעו השקעות רבות במניות ישראליות, ואין לי ספק בקשר לכוונותיהם בחברה. אני בטוח שמטרתם היא להשביח את המניה ולהשיג תשואה לבעלי המניות", הוא אומר.

ההגדרה של "כוונותיהם בחברה" ברורה אולי לשלו, אולם בשוק ההון נשמעות הערכות לפיהן לווילר ומאייר-זומר קרצו במיוחד יתרות המזומנים הגבוהות של החברה (48 מיליון דולר), וכי העובדה שבמהלך החודשים האחרונים אספו מניות של החברה בגובה של 24.9% היא רק ההתחלה. שווי השוק של אופטיבייס היום הוא 33 מיליון דולר בלבד, סכום המהווה 70% מיתרות המזומן. חברה ציבורית נוספת בה מכהן שלו כדירקטור היא קליקסופטוור .

"הם יעבירו את החברה לרווחיות"

"אם הייתי חושש מכוונותיהם של ווילר ומאייר-זומר, לא הייתי נכנס כדירקטור בחברה", פוסק היום שלו, "אין לי שום ספק לגבי האינטגריטי שלהם, ואני מבין את הכוונות שלהם. בתחילה, הם רק התכוונו להפוך לבעלי מניות בחברה מבלי לתפוס פיקוד, אולם בהמשך הסתבר להם שהמניה לא תשביח אם לא יעשו כן. אין להם שום כוונה לגזול את הקופה הציבורית, והם הולכים לעשות באופטיבייס עבודה טובה, גם במישור של פיתוח עסקי וגם במישור הפיננסי, שם הם מתכוונים להעביר אותה לפסי רווחיות".

והעבודה מכיוון זה, כך נראה, תהיה קשה, שכן החברה שרויה היום במשבר פנימי, פרט לתהפוכות החיצוניות. הדבר בא לידי ביטוי בכך שמכירות קו המוצרים המסורתיים שלה נמצאות בנסיגה, ולהערכת בית ההשקעות קרדן היא מתקדמת בצורה איטית מהמצופה עם פרויקט ה-Media-Gateway שלה - מנוע הצמיחה העיקרי בו הושקעו מרבית מאמצי הפיתוח בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully