וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לענייני הפרטה החליטה שלא להחליט: סקרה את נושא הפרטת בזק והשאירה את ההכרעה בידי הממשלה

ערן גבאי

13.9.2001 / 18:09

ריבלין: על הממשלה לפרסם את מודעת ההפרטה באופן מיידי; רכישת אחזקות שמרוק בפלאפון ע"י בזק לא עלתה לדיון; הוחלט לאשר לבזק את רכישת האחזקות באקספרט

ועדת השרים לענייני הפרטה שהתכנסה היום בלשכת שר האוצר סילבן שלום קיבלה סקירה בלבד בנושא הפרטת בזק ולא קיימה כל דיון מעמיק בנושא.

שר התקשורת, ראובן ריבלין, היה הדובר היחיד בנושא הפרטת בזק וערך למעשה סקירה על הליך ההפרטה. שר התקשורת הדגיש בדבריו כי על הממשלה לפרסם את מודעת ההפרטה באופן מיידי, בדיוק כפי שנקבע.

עוד אמר ריבלין כי יש חשיבות רבה בהמשך הליך ההפרטה ללא דיחוי, על מנת לקדם את התחרות בשוק. "כתב ההפרטה מוכן ויש לקדם אותו".

המלצות בנק ההשקעות מריל לינץ' כי אין בנמצא כרגע רוכשים פוטנציאליים לבזק כלל לא הובאו בפני פורום השרים. כמו כן, מנהל רשות החברות ירון יעקובס, התומך בכך שיש להימנע כרגע מפרסום מודעת ההפרטה כשאין כל מתעניינים בחברה, לא נשא דברים.

ביום ראשון הקרוב יובא צו הבזק לדיון בממשלה. אם האחרון יאושר והממשלה תצביע בעד המשך הליך ההפרטה, תפורסם מודעת המכרז להפרטת בזק מיד.

סילבן שלום ישב היום בראש הוועדה והחליף את ראש הממשלה אריאל שרון, שלא יכול היה להתפנות לדיוני הוועדה.

גם בנושא רכישת אחזקות קבוצת שמרוק בפלאפון על ידי בזק לא התקיים דיון, על אף שהנושא הופיע על סדר יומה של הוועדה, שכן הכל הסכימו כי האופציה שהיתה לבזק פקעה והנושא אינו רלוונטי כרגע.

הוועדה החליטה לאשר את רכישת אחזקות בזק בחברת אקספרט (16%), אך נמנעה מלאשר את רכישת האחזקות של בזק בחברת אדאנת (50%) והחליטה כי דיון בעניין ייערך בכינוס הבא של הוועדה.

נושא רכישת אחזקות בזק בבריטניקה כלל לא עלה לדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully