וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים ולאומי תמימי דעים: טרם הסתיימה הטלטלה בשווקים ולכן תמשיך התנודתיות להיות גבוהה

טל לוי

24.8.2007 / 9:01

הפועלים: מרכיבים פסיכולוגיים ימשיכו להגביר את תגובת השווקים למידע חדש שאינו מבוסס על נתונים כלכליים



"טרם הסתיימה הטלטלה בשווקים ובטווח הקצר יתאפיין המסחר בשוק המקומי בתנודתיות רבה וכיוונו יושפע בעיקר ממגמת המסחר מעבר לים", כך כותבים הבוקר בבנק לאומי.



בבנק מוסיפים כי העלייה ברמת הסיכון בעקבות משבר הנדל"ן ושוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב הביאה למעבר להשקעות בטוחות יותר כדוגמת איגרות חוב בארה"ב ופיקדונות ולעליית תשואות איגרות החוב בארץ, דבר שעלול להביא להמשך הקטנת אחזקות בשוק המניות.



בבנק לאומי אמנם מזכירים כי "על רקע התנודתיות הרבה, קיים יתרון באחזקת מניות בעלות אופי דפנסיווי יותר. עם זאת נראה כי חלק מן המניות נסחרות כעת ברמות מחירים המהוות נקודת כניסה מעניינת למשקיע אגרסיווי בעל אורך נשימה". אולם, כמדי שבוע, לא כותבים בלאומי מיהן המניות הנסחרות ברמות מחירים "המהוות נקודת כניסה מעניינת" או מיהן המניות הדפנסיוויות בהן כדאי להחזיק.



בבנק הפועלים סבורים כי הריבית בסוף השנה צפויה להגיע לרמה של 4.5% (כלומר תעלה ב-0.75% לעומת היום - ט.ל.). העלאת הריבית מעיבה על שוק המניות, שכן היא מגדילה את נטל הוצאות המימון של החברות, ובמקביל גדלה האטרקטיוויות של ההשקעות האלטנטיוויות. בהפועלים מציינים כי "גם לאחר העלאת הריבית, מדובר בריבית ריאלית סבירה".



בבנק הפועלים - שבחודשים האחרונים התאפיין בסקירות אופטימיות יותר - סבורים כי משבר הנזילות הפיננסי שמקורו בשוק האשראי בארה"ב טרם חלף, למרות השבוע החיובי שנרשם בשוקי המניות בעולם. בבנק מעריכים כי "אותותיו של המשבר ימשיכו להקרין על שוקי ההון ברחבי העולם כולו, התנודתיות בשווקים תמשיך להיות גבוהה, ולכן רמת הסיכון בשווקים הפיננסים בארץ ובעולם עדיין גבוהה". מן הצד השני, מציינים בהפועלים כי "כי היסודות המקרו כלכליים בארץ נותרו טובים ומגובים בנתונים חיוביים שפורסמו לאחרונה".



הערה מעניינת שכותבים בבנק הפועלים היא כי "בדומה לשוקי העולם, מרכיבים פסיכולוגיים ימשיכו להגביר את תגובת השווקים לפיסות מידע חדשות, שאינן בהכרח מבוססות על נתונים כלכליים". לאור זאת, מדגישים בהפועלים את החשיבות בהתאמת מידת החשיפה באפיקי ההשקעה השונים לרמת הסיכון אותה הגדיר הלקוח בתהליך ליבון הצרכים. ללקוחות בעלי אורך נשימה "המלצתנו היא להתמקד במניות Large Cap - מניות בעלות מדיניות חלוקת דיווידנד ברורה ובסקטורים דפנסיוויים". גם בבנק הפועלים לא נוקבים בשמות המניות המומלצות הללו.



בשוק הסולידי, כותבים בלאומי כי במידה שתימשכנה ההתפתחויות השליליות המהותיות בסקטור הסאבפריים בארה"ב, עלול אפיק זה להמשיך לסבול מעליות תשואות (כלומר ירידת מחירים), בפרט באיגרות החוב הלא מדורגות. "גם נושא הגדלת גיוסי האוצר צפוי להעיב על המסחר באפיק זה", כותבים בלאומי. בתנאים אלו סבורים בלאומי כי קיימת כדאיות בהשקעה באיגרות החוב המדורגות בדרוג השקעה גבוה ובעלות מח"מ קצר יותר. בבנק הפועלים נאמנים להמלצתם זה תקופה ארוכה להחזיק במק"מ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully