וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: אג"ח קונצרניות מדורגות גבוה לטווח בינוני - עדיפות על אג"ח ממשלתיות לטווח דומה

TheMarker

24.8.2007 / 9:10

כלכלני הבנק: תוספות התשואה של האג"ח הקונצרניות הארוכות אינן מצדיקות את הסיכון הגלום בהן



"להערכתנו הצמודים הבינוניים אשר נסחרים בתשואה ברוטו של כ-3.6% ומגלמים ציפיות אינפלציה נמוכות מ-2.3%, מומלצים להשקעה, על רקע הנחת אינפלציה עתידית של כ-2% (אמצע יעד המחירים) ובתוספת פרמיה סבירה בגין הארכת מח"מ ההשקעה.



"כמו כן, אנו סבורים כי נוצרו לא מעט הזדמנויות השקעה באיגרות חוב קונצרניות המדורגות גבוה במח"מ של עד שש שנים, המגלמות תוספות תשואה מעל 1.2% על פני איגרות החוב הממשלתיות במח"מ דומה". כך נכתב בסקירה השבועית שפירסם הבוקר בנק הפועלים.



עוד כותבים כלכלני הפועלים: "מזה תקופה ארוכה אנו ממליצים על אחזקה בצמודים ארוכים בתיקים לאור רמת התשואה והאינפלציה הנגזרת משוק ההון שהיתה נמוכה ועמדה על 2.4% בקירוב. נכון להיום, האינפלציה הנגזרת משוק ההון בטווחים הארוכים עומדת על 2.6% ובכך מקטינה את מידת האטרקטיוויות של רכיב זה. באשר לאיגרות החוב הקונצרניות הארוכות, אנו סבורים כי תוספות התשואה אינן מצדיקות את הסיכון הגלום בהן ולכן הן אינן מומלצות להשקעה".



לגבי השקעה בגילונים - אג"ח ממשתיות לא צמודות בעלות תשואה משתנה כותבים כלכלני הבנק: "מתחילת החודש רשמו הגילונים ירידות שערים של 0.25% בממוצע, וכתוצאה מכך חלה עליה בתוספות התשואה מעל המק"מ. להערכתנו, תוספות התשואה בגובה 0.3% בממוצע מצדיקות השקעה בגילונים. עד כה נהנו הגילונים מעליות שערים במשך מספר חודשים בשל הציפיות להעלאת ריבית שעלתה בפועל רק פעם אחת, בחודש אוגוסט. אנו מעריכים כי הגילונים ימשיכו להיסחר בעליות שערים בשל אותן ציפיות וישמשו 'כרית בטחון' לרכיב השקלי בתיקים".



לגבי השחרים, אג"ח ממשלתיות לא צמודות בעלות ריבית קבועה כותבים כלכלני הבנק: "האינפלציה הנגזרת מהשחרים לעומת הגלילים הקצרים עומדת על 2.1% בדומה לתחזיות הבנק ומותירה אותנו אדישים בבחירת ההשקעה בין שחרים קצרים לצמודים קצרים. התשואה השוטפת הגלומה בשחרים הקצרים (תשואה ברוטו 5.05%) מצדיקה את השקעה בהם.

"הסיבות העיקריות בגינן אנו לא ממליצים על השקעה בשחרים הארוכים הן: פער התשואות בין השחר הקצר והארוך (בין שנה וחצי לעשר שנים) העומד על 1% בלבד אינו מפצה להערכתנו על הסיכון הגלום בהארכת מח"מ ההשקעה. כל עוד מתבססות הציפיות לריבית עולה בשוק המקומי, השחרים הארוכים עשויים לסבול מעליה בתשואות וירידת שערים. חשש מעליית תשואות של אג"ח אמריקאיות לעשר שנים בעקבות הציפיות להפחתה מתונה יותר בריבית בחודש ספטמבר בארה"ב. לסיכום: המלצתנו להשקיע בשחרים בעי מח"מ קצר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully