וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר TheMarker.com: מדד חודש אוגוסט יעלה ב-0.2%-0.4%

ליאור כגן

13.9.2001 / 18:40

קליין לא צפוי לשנות הריבית

מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט שיפורסם מחר (ה-14 בספטמבר) יעלה בשיעור של 0.2%-0.4%, כך עולה מתחזיות הגופים הכלכליים במשק. מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-0.4% ומתחילת השנה טיפס ב-1.5%. יעד האינפלציה השנתי של הממשלה עומד על 2.5%-3.5%.

לפי האינדיקטורים האחרונים, סביבת האינפלציה עלתה בשבועות האחרונים מעל ל-3%, בין היתר בעקבות התחזקות הדולר. לכן, גם החודש, כמו בחודש שעבר, קליין לא צפוי להפחית את הריבית במשק. לפי הערכות, במידה שהציפיות לאינפלציה ימשיכו לטפס, קליין עשוי להעלות את הריבית על מנת למתן את סביבת האינפלציה.

כלכלני איגוד לשכות המסחר מעריכים כי מדד חודש אוגוסט צפוי לעלות בשיעור מתון של 0.2%. להערכתם, את העלייה במדד יובילו סעיפי הדיור (עם עלייה בשיעור של כ-0.6% בעקבות התחזקות הדולר בחודשיים האחרונים), סעיף החינוך והתרבות (עם עלייה עונתית של כאחוז על רקע תחילת שנת הלימודים) וסעיף התחבורה והתקשורת (עם עלייה בשיעור של כמחצית האחוז).

לדבריהם, עליות אלה יתרמו כ-0.4% לעליית המדד, והן יקוזזו בחלקן בירידה עונתית צפויה במחירי ההלבשה וההנעלה בשיעור של 0.5% (אשר תגרע 0.2% מהמדד). להערכתם, האינפלציה תסתכם השנה בכ-2.5% - הגבול התחתון של תחום היעד אותו קבעה הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully