וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין פתחה בתוכנית מלחמה בת ארבעה חודשים נגד מוצרי יצוא, מזון ותרופות נגועים

סוכנויות הידיעות

24.8.2007 / 10:23

מסע התעמולה יתמקד במוצרים בעייתיים שפגעו קשות באמון הצרכנים המקומיים והזרים במותג "מתוצרת סין"



סין פתחה בתוכנית מלחמה בת ארבעה חודשים נגד מוצרי יצוא, מזון ותרופות נגועים. כך עולה מדיווח באתר הממשלתי www.gov.cn.



סגן ראש ממשלת סין, וו יי, אמרה כי מסע התעמולה, שימשיך עד לסוף השנה, יתמקד במוצרים בעייתיים שפגעו קשות באמון הצרכנים המקומיים והזרים במותג "מתוצרת סין".



"זהו מאבק מיוחד להגנת בריאות והאינטרס האישי של הציבור ולהגנת שמם הטוב של מוצרי הצריכה הסינים והתדמית הלאומית", אמרה וו.



מאטל, חברת הצעצועים הגדולה בעולם, הורידה מהמדפים ברחבי העולם מעל ל-18 מיליון צעצועים מתוצרת סין על רקע ליקויי בטיחות של מגנטים רופפים. בתחילת החודש, הורידה מאטל 1.5 מיליון צעצועים על רקע חששות להרעלה מאחר ואלו הכילו צבעים המכילים עופרת.



ענקית הקמעונות וול מארט דיווחה כי היא דורשת מספקיות הצעצועים שלה להגיש מחדש מסמכים המאשרים כי המוצרים עברו בדיקות בטיחות.



מוצרי יצוא מתוצרת סין אחרים שהתגלו בהם ליקויים כללו משחות שיניים, מזון לחיות, צמיגים, פירות ים וכימיקלים קטלניים בתרופות לשיעול, שגרמו למוות של עשרות חולים בפנמה.



מזועזעת על ידי המצב, סין נלחמה בתופעה על ידי הטלת חוקים חדשים, סגירת מפעלים, מסיבות עיתונאים דחופות ומסעות פרסום שמטרתם לנער את הרשויות המקומיות, המתמקדות לרוב ביעדי הצמיחה הכלכלית.



וו מאשים את מערכת הפיקוח ואכיפת החוק הרשלנית וכשלון גורמים בכירים בסוכנויות יריבות לשיתוף פעולה. היא התחייבה להעמיד אותם על מקומם באמצעות רשימה של שמונה משימות ו-20 יעדים.



"שיטת תעמולה זו עדיין יעילה בסין בטיפול בבעיות פשוטות באופן יחסי, מאחר וכשהפקידים רואים את ראש הממשלה או סגניתו מתייחסים לנושא ומתמקדים בו, הם יודעים כי עליהם לשים לב", אמר מאו שולונג, מומחה למדיניות ציבורית בפיפל'ס יוניברסיטי אוף צ'יינה.



מאז 1949, המפלגה הקומוניסטית נעזרה רבות במסעות תעמולה סוחפים מסוג זה על מנת להתמודד עם אויבים, מזיקים ומתנגדים למדיניות. עם זאת, תדירות ועוצמת צעדים אלו נחלשו מעט במהלך העשורים האחרונים.



"ההוצאה להורג של ג'אנג שיאויו, ראש המנהל הלאומי לבטיחות מזון ותרופות לשעבר, היא חלק ממסע התעמולה שמטרתו להשיג את תשומת לב הרשויות", אמר מאו בהתייחסו להריגתו של ג'אנג ביולי בגין לקיחת שוחד.



רק הבוקר, "שנחאי דיילי" דיווח כי רשויות העיר גילו יותר מטונה של אצות ים ספוגות בכימיקל רעיל על מנת שגרום להן להראות טריות . בנוסף, התגלו יין וחומץ מזויפים.



וו הכריזה על ניקיון מקיף של מסעדות, קנטינות, שימוש בתוספי מזון ומדבירים במוצרי היצוא של המדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully