וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמיחה במגזרי הייצור והשירותים באירופה הואטה באוגוסט על רקע האטה בצמיחה הכלכלית של גוש היורו

סוכנויות הידיעות

24.8.2007 / 12:26

משבר הסאבפריים בארה"ב עלול לפגוע בצמיחה הכלכלית של גוש היורו במחצית השנייה של השנה



הצמיחה במגזרי הייצור והשירותים באירופה הואטה באוגוסט על רקע האטה בצמיחה הכלכלית של גוש היורו ברבעון השני.



הערכות ראשוניות של המדד המשולב של רויאל בנק אוף סקוטלנד גרופ, מדד המקיף תעשיות ממכוניות לבנקאות וחברות תעופה ב-13 המדינות של גוש היורו, נפל ל-57.2 נקודות באוגוסט לעומת 57.5 ביולי. מדד השירותים נפל ל-57.9 מ-58.3 ביולי ואילו מדד הייצור רשם ירידה ל-54.2 לעומת 54.9 ביולי. קריאה הגבוהה מ-50 מצביעה על צמיחה.



אפשר והצמיחה הכלכלית לא תצליח לתפוס תאוצה במחצית השנייה של השנה לאחר שמשבר שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב גרם למחנק אשראי ברחבי העולם. בנקים מרכזיים, לרבות הבנק הפדרלי וה-ECB, הזרימו מימון חירום לשווקים החודש על רקע חוסר רצונם של הבנקים המסחריים להעניק הלוואות. הסערה בשווקים מגבירה את הציפיות בקרב הכלכלנים כי ה-ECB יאלץ לדחות העלאת ריבית נוספת.



הצמיחה בגוש היורו ברבעון השני רשמה האטה על רקע העלאות הריבית של ה-ECB ועליית מחירי הנפט. קצב הצמיחה הואט ל-0.3% לעומת 0.7% ברבעון הראשון. בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר מבין 13 מדינות גוש היורו, הצמיחה הואטה ל-0.3% מ-0.5% בהובלת הירידה החדה ביותר מזה עשור במגזר הבנייה.



מדד אמון המשקיעים בגרמניה נפל לשפל של 8 שנים באוגוסט, לפי נתוני מרכז ZEW לחקר כלכלת אירופה. UBS, הבנק הגדול באירופה, אמר כי רווחיו עלולים לרדת במהלך השנה על רקע הסערה בשווקים הפיננסיים.



לפני שהתחיל משבר הסאבפריים לזלוג לשווקים הפיננסיים, הנציבות האירופית חזתה צמיחה של 2.6% ב-2007 בגוש היורו, קצב צמיחה גבוה מזה של ארה"ב בפעם הראשונה מאז 2001.



ה-ECB רמז ב-22 באוגוסט כי הוא עשוי לדבוק בתוכנית המקורית להעלות את הריבית מ-4% בפגישתו הבאה ב-6 בספטמבר. הבנק חושש כי האינפלציה תגבר מעבר ליעד 2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully