וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני שוק הדיור: החוזים העתידיים מאותתים על מגמה מעורבת

אלי שיצר

24.8.2007 / 15:46

רוב החברות הישראליות ספגו ירידות במשבר האחרון; לעומתן, אלווריון הוסיפה 75% וסרגון זינקה פי 3 מתחילת השנה



לאחר העליות שנרשמו בימים הראשונים של השבוע חזר אמש המסחר בוול סטריט להתנהל בתנודתיות וגם בשעה זו מאותתים החוזים העתידיים על מגמה מעורבת בפתיחת המסחר.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



המשקיעים בוול סטריט יחליטו על הכיוון בו ייחתם שבוע המסחר לאחר שיקבלו אינדיקציה נוספת היום על המשבר בשוק הדיור בדמות נתוני מקרו של מכירת הדירות החדשות לחודש יולי. בשבוע האחרון התאוששו המדדים מהנפילות בשבועיים הקודמים על רקע ציפייה להתערבות של הבנק המרכזי במשבר האשראי באמצעות הורדת הריבית - ציפייה שנראה כי נתבדתה.



הסיפור של היום: כמות הדירות החדשות שנמכרו בחודש יולי



בגזרת המקרו תפורסם היום במהלך המסחר כמות הדירות החדשות שנמכרו בחודש יולי. אחרי צניחה של 6.6% בחודש יוני תחזית האנליסטים מסתכמת ב-820 אלף דירות חדשות, לעומת 835 אלף דירות בחודש החולף.



משרד המסחר האמריקאי אף הוא צופה ירידה במחירי הבתים בחודש יולי. שורה של כלכלנים יבחנו מקרוב את דו"ח הדיור לאור תחושתם כי המשבר בשוק הדיור יכול לדרדר את הכלכלה האמריקאית למיתון מעבר להאטה שכבר עכשיו נכפית על המשק בארה"ב.



גם הבנק הפדראלי בארה"ב יבחן את גודל המשבר בשוק הדיור ואת השלכותיו על המשק, בעיקר לעניין ההחלטה לגבי הפחתת הריבית הקרובה בחודש ספטמבר. ההערכות של הכלכלנים בשוק גורסות כי יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ימתין עד לספטמבר עם הורדת הריבית, מה שגרר אמש ירידות קלות של המדדים המובילים מחשש להמשך מחנק האשראי בשוקי ההון.



מחיר הנפט אשר נפל שלשום לשפל של חודשיים - 69.3 דולר לחבית - שב לעלות אמש, אולם היום במסחר המוקדם מחירה של חבית נפט נופל ב-26 סנט ל-69.57 דולר.



קמעונית ההלבשה האמריקאית גאפ (סימול GPS) דיווחה על עלייה של 19% ברווח ל-152 מיליון דולר בעקבות קיצוץ בהוצאות. בנוסף, גאפ העלתה את תחזית הרווח השנתית למניה ב-5 סנט למניה. ההכנסות ירדו ב-1% והסתכמו ב-3.69 מיליארד דולר.



ישראליות: למרות המשבר שווייה של סרגון זינק פי 3 מתחילת השנה

יש מעט מאוד מניות של חברות ישראליות הנסחרות בנאסד"ק שלא ספגו ירידות בעקבות המשבר המתמשך בשווקים בשבועות האחרונים - היא אחת מהן. שווייה של סרגון, המוכרת ציוד לרשתות תקשורת אלחוטיות, זינק פי 3 ועומד מתחילת השנה.



גם יצרנית מערכות התקשורת האלחוטיות נהנית מהסנטימנט החיובי לשוק זה ומנייתה הוסיפה כ-75% מתחילת השנה.



מנגד, מניית ענקית התרופות הישראלית לא הצליחה להתרומם בימים האחרונים למרות התאוששות השוק. גם אמש נסחרה המניה בירידה של כ-0.4% לאחר שאיבדה כ-6% בחודש האחרון.



גם הישראליות הכבדות האחרות לא רוות נחת בימים האחרונים כאשר ענקית הבילינג, , ירדה אמש בכ-0.7% ומניית יצרנית תוכנות אבטחת המידע, , איבדה כ-0.4%.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully