וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בנק הפועלים בראיון ל"פייננשל טיימס": "הפכנו לבנק גלובלי; התנודתיות בשוק מספקת הזדמנויות קנייה"

TheMarker

24.8.2007 / 16:47

"עד כה היינו מאוד שמרנים בכל הקשור לנטילת סיכונים, אך כעת ישנן הזדמנויות שנוכל לנצל", אמר דני דנקנר



בנק הפועלים הפך לבנק גלובלי עם מטה בישראל, וחדל להיות בנק ישראלי עם פעילות בחו"ל. כך אמר יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, דני דנקנר, בראיון לעיתון "פייננשל טיימס". "אנו רואים את עצמנו כבנק גלובלי עם לב ישראלי, ולא כבנק ישראלי עם פעילות מסוימת בחו"ל", אמר דנקנר בראיון משותף עם מנכ"ל הבנק, צבי זיו.



השניים שבו ואמרו בראיון כי בנק הפועלים מתכננן להרחיב את פעילותו בחו"ל ולהיכנס לתחום ההשקעות הפרטיות, וכי לתוכניות אלו מסייעת העובדה כי לבנק אין חשיפה לשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. "תנודתיות ותנודות מספקים הזדמנויות קנייה", אמר דנקנר בראיון. "בנק הפועלים היה מאוד שמרני בכל הקשור לתיאבון שלו לסיכונים בשוק, אולם ייתכן שכעת ישנן הזדמנויות שנוכל לנצל".



ה"טיימס" מציין כי לדברי בנק הפועלים, 99% מתיק ההשקעות שלו בני"ע מגובי משכנתאות בסך 2.5 מיליארד דולר הוא בדירוג AAA, ואין לבנק חשיפה כלשהי לשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. עוד מציין העיתון כי הפועלים רכש בנקים בטורקיה, קזחסטן ושווייץ, פתח נציגות בהונג קונג וצפוי בהמשך השנה גם לפתוח נציגות בסינגפור. כמו כן, מעוניין הבנק לבצע רכישות או שותפויות במערב ומזרח אירופה, ברוסיה, בהודו ובסין.



בחודש שעבר אישרו דירקטוריון הבנק והנהלתו להקציב כ-250 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות להשקעה במגוון קרנות השקעה פרטיות, ובכך הפך הבנק לראשון בישראל הנכנס לתחום זה. מסגרת ההשקעה המתוכננת תהיה בסכום שבין 700 מיליון דולר למיליארד דולר, מתוכם כ-250 מיליון דולר יושקעו על ידי הבנק עצמו, והיתרה תוצע ללקוחות של הבנק ולגופים מוסדיים בארץ ובחו"ל.



"אנחנו מאוד חזקים בתחום של משקיעים פרטיים בעלי הון אישי גדול, וזהו תחום שנתמקד בו בתחום עסקי הבנקאות הפרטית", הדגיש זיו בראיון ל"טיימס".



היו"ר דנקנר אמר כבר בחודש שעבר כי קרנות השקעה פרטית הן הכיוון החדש אליו הולך הבנק במטרה לפצות על היעלמותם של מנועי רווח קודמים לאחר מכירת קרנות הנאמנות וקופות הגמל, עיכוב של 3 שנים בכניסה לפעילות בתחום הפנסיוני, מכירת בנק יהב ומכירה צפויה של בנק מסד.



"בנק הפועלים רואה בתוכנית ה-Private Equity מנוע צמיחה חשוב וחיוני להמשך התרחבותו הבינלאומית", אמר דנקנר בחודש שעבר. "הבנק ימשיך להשקיע בקרנות ובחברות ישראליות לצד השקעה בשווקים זרים, במהלך כולל שנועד להרחבת הנוכחות הגלובלית של הבנק, לטובת לקוחותיו ובעלי המניות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully