וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שוק הדיור בארה"ב הגיע לתחתית? גידול מפתיע במכירות בתים חדשים ביולי; מלאי הבתים ירד חודש רביעי ברציפות

TheMarker

24.8.2007 / 17:23

מכירות הבתים גדלו ב-2.8% בחודש שעבר לקצב שנתי של 870 אלף יחידות - מעל לתחזיות לירידה ל-820 אלף בתים



מכירות בתים חדשים בארה"ב גדלו במפתיע בחודש יולי ב-2.8% לקצב שנתי של 870 אלף יחידות, ומלאי הבתים העומדים למכירה ירד זה החודש הרביעי ברציפות. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הגידול במכירות הבתים היה בניגוד לתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה במכירות לקצב שנתי של 820 אלף בתים. כמו כן, תוקנו כלפי מעלה נתוני מכירות הבתים לחודש יוני ל-846 אלף יחידות לעומת 834 אלף יחידות שעליהן דווח במקור. עם זאת, מכירות הבתים בחודש שעבר היו נמוכות ב-10.2% לעומת המכירות בחודש יולי 2006.



מלאי הבתים העומדים למכירה בארה"ב ירד בחודש יולי ב-1% - ירידה חודשית רביעית ברציפות - לרמה של 533 אלף יחידות. מלאי הבתים למכירה נמוך כעת ב-7% מרמתו בחודש יולי 2006. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב עלה בחודש יולי ב-0.6% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת ל-239,500 דולרים.



איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב קיצץ מתחילת השנה את תחזית המכירות של בתים חדשים וקיימים לשנת 2007, לא פחות משמונה פעמים, על רקע סימני ההאטה בשוק הדיור. כעת, הוא צופה כי מכירות בתים חדשים יסתכמו השנה ב-852 אלף יחידות לעומת 1.05 מיליון יחידות בשנת 2006. בשבוע שעבר מסר משרד המסחר האמריקאי כי התחלות הבנייה בארה"ב נפלו בחודש יולי ב-6.1% לקצב שנתי של 1.381 מיליון בתים - רמתו הנמוכה ביותר זה עשור.



הבנק הפדרלי, אשר טוען מתחילת השנה כי ההאטה בשוק הדיור האמריקאי נמצאת בשליטה, הודה באחרונה כי ההאטה בשוק זה צפויה להיות ממושכת משהוערך תחילה. "נתונים שפורסמו באחרונה על הפעילות בשוק הדיור פגעו באופטימיות שלי לגבי הגעתו של השוק לתחתית", אמר נגיד הבנק הפדרלי של ריצ'מונד, ג'פרי לאקר, מוקדם יותר השבוע. הקשחת תנאי האשראי "עלולה לפגוע עוד יותר בהשקעות בשוק הדיור", הוסיף לאקר.



ההאטה בשוק הדיור האמריקאי זיעזעה את שוקי האשראי העולמיים בשבוע שעבר על רקע נפילה חדה בשווי של אג"ח מגובות משכנתאות, אשר גרמה לביטול קווי האשראי של כמה חברות במגזר. קאנטריווייד פייננשל, חברת המשכנתאות הגדולה ביותר בארה"ב, נאלצה בשבוע שעבר לנצל את קווי האשראי שלה בבנקים לאחר שנמנע ממנה לגייס הון באמצעות הנפקות אג"ח. בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב, רכש השבוע מניות של קאנטריווייד בשווי של 2 מיליארד דולר.



הבנק הפדרלי, ובראשו היו"ר בן ברננקי, ניסו באחרונה להרגיע את החששות בשוקי האשראי מבלי להידרש להורדה של הריבית בארה"ב. עם זאת, לפי ההערכות בשוק, צפוי הבנק הפדרלי להוריד את הריבית בלפחות 0.25% עד פגישתו הבאה או במהלכה, אשר תתקיים ב-18 בספטמבר. בשבוע שעבר הוריד הבנק הפדרלי את הריבית על ההלוואות שהוא מענקי לבנקים מסחריים בארה"ב ב-0.5% לרמה של 5.75%.



מוקדם יותר היום, מסר משרד המסחר האמריקאי כי ההזמנות למוצרים בני קיימא גדלו בחודש שעבר בשיעור של 5.9% - מעל לתחזיות הכלכלנים לגידול של 1% בלבד בהזמנות. בניכוי הזמנות במגזר התחבורה, נרשם בחודש יולי גידול של 3.7% בהזמנות למוצרים בני קיימא - הגידול החד ביותר זה קרוב לשנתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully