וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מי שמרוויח ממשבר הסאבפריים: התעניינות גוברת בהשקעות בחברות סטארט אפ בעמק הסיליקון

אינטרנשיונל הרלד טריביון

24.8.2007 / 18:32

איש הון סיכון: "המשבר בשוקי האשראי גרם כמעט באופן מיידי לשיפור האווירה בקרב בנקאי השקעות המתמחים במגזר הטכנולוגיה"



המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב, אשר טילטל באחרונה את השווקים ברחבי העולם, עשוי להוות דווקא חדשות טובות עבור משקיעי ההיי-טק של עמק הסיליקון. כך אומרים גורמים במגזר ההון סיכון.



הנפקות של חברות סטארט אפ במגזר הטכנולוגיה, אשר איבדו מקסמן בשנים האחרונות, נהנות באחרונה מהתאוששות מסוימת. מספר אנשי הון סיכון טוענים כי ניצני מגמה זו קשורים לבעיות שגרמו אג"ח מגובות משכנתאות בשוקי המניות והאשראי.



לפי היגיון זה, השקעות במגזר הטכנולוגיה, אשר רחוקות כמזרח ממערב מני"ע ממוקדי אשראי, עשויות להתחיל להיראות יותר ויותר מפתות. "אנשים נבהלים ומתרחקים מאסטרטגיות ההשקעה שלהם", אמר קית בנג'מין, שותף בחברת השקעות הטכנולוגיה לוונסון ונצ'ר פרטנרס. "המשבר בשוק האשראי עשוי לסייע לתחום ההון סיכון", כתב בנג'מין בבלוג שלו. "התקרה של אדם אחד, היא הרצפה של אדם אחר".



טענות ברוח זה מהדהדות כעת ברחבי עמק הסיליקון, אם כי לא בהתלהבות רבה מדי. זאת בעיקר לנוכח העובדה כי בשטח יש לעת עתה רק הוכחה אחת למגמה זו - ההנפקה הראשונה לציבור של חברת התוכנה VMware מוקדם יותר החודש, שמנייתה זינקה ב-76% ביום המסחר הראשון.



הזינוק שרשמה המניה, בשעה שהשוק כולו רשם ירידות, רק מדגיש את מה שמסתמן כסופה של בצורת ההנפקות הראשון של מגזר הטכנולוגיה. ברבעון השני של השנה, גייסו 26 חברות טכנולוגיה סכום של 4.3 מיליארד דולר בהנפקות ראשונות לעומת 19 חברות שגייסו 2 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2006.



בנג'מין אופטימי במיוחד לגבי ההשפעה הכללית שתהיה לאירועים האחרונים בשוק על עסקי ההון סיכון. לדבריו, בנקאי השקעות המתמחים במגזר הטכנולוגיה העידו בפניו כי לא רק שהם שוב חוזרים לאופנה, אלא שגם איש אינו משווה בינם לבין קרנות גידור, ועל כן הם אינם נתונים ללחצים.



"כאשר התחולל המשבר בשוקי האשראי, הוא גרם כמעט באופן מיידי לשיפור האווירה בקרב בנקאי השקעות המתמחים במגזר הטכנולוגיה", אמר בנג'מין. עוד הוסיף כי האירועים באחרונה עשויים ליצור תנופה מחזורית מחודשת עבור משקיעים שמעוניינים להניב תשואות על השקעות בחברות סטארט אפ במגזר הטכנולוגיה. "המשבר בשוק האשראי דוחף את האנשים האלה למהלכים נועזים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully