וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט רשם הזינוק היומי החד ביותר החודש על רקע סימנים להתאוששות כלכלת ארה"ב; נסגר מעל ל-71 דולר לחבית

TheMarker

24.8.2007 / 22:17

מתחילת החודש נפל מחיר הנפט הגולמי בכ-10% על רקע חששות כי המשבר בשוקי האשראי יגרום להאטה בצמיחה ובביקוש לאנרגיה



מחיר הנפט בניו יורק עלה בקרוב ל-2%, העלייה היומית החדה ביותר החודש, על רקע נתונים שפורסמו היום בארה"ב שהצביעו על התאוששות הכלכלה האמריקאית, ואשר חיזקו את ההערכות כי צפוי גידול בביקוש לדלקים בכלכלה הגדולה בעולם.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 71.09 דולר לחבית, עלייה של 1.26 דולר לחבית או 1.8% - העלייה היומית החדה ביותר מאז 27 ביולי - בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום שבועי ירד מחיר חוזים אלו ב-1%. לפני העליות שרשם היום, נפל מחיר הנפט הגולמי ב-11% משיא של 78.77 דולר לחבית שרשם בתחילת החודש על רקע חששות כי המשבר בשוקי האשראי יגרום להאטה בצמיחת כלכלת ארה"ב אשר תביא לירידה בביקוש לאנרגיה.



מכירות בתים חדשים בארה"ב גדלו במפתיע בחודש יולי ב-2.8% לקצב שנתי של 870 אלף יחידות, ומלאי הבתים העומדים למכירה ירד זה החודש הרביעי ברציפות. כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הגידול במכירות הבתים היה בניגוד לתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה במכירות לקצב שנתי של 820 אלף בתים. כמו כן, תוקנו כלפי מעלה נתוני מכירות הבתים לחודש יוני ל-846 אלף יחידות לעומת 834 אלף יחידות שעליהן דווח במקור.



מלאי הבתים העומדים למכירה בארה"ב ירד בחודש יולי ב-1% - ירידה חודשית רביעית ברציפות - לרמה של 533 אלף יחידות. מלאי הבתים למכירה נמוך כעת ב-7% מרמתו בחודש יולי 2006. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב עלה בחודש יולי ב-0.6% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת ל-239,500 דולרים.



מוקדם יותר היום, מסר משרד המסחר האמריקאי כי ההזמנות למוצרים בני קיימא גדלו בחודש שעבר בשיעור של 5.9% - מעל לתחזיות הכלכלנים לגידול של 1% בלבד בהזמנות. בניכוי הזמנות במגזר התחבורה, נרשם בחודש יולי גידול של 3.7% בהזמנות למוצרים בני קיימא - הגידול החד ביותר זה קרוב לשנתיים.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 677.5 דולר לאונקיה - הרמה הגבוהה ביותר מאז 15 באוגוסט - לאחר עלייה יומית של 9.1 דולר בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, עלה מחיר הזהב ב-1.6%.



"תנומת הקיץ של הזהב מתקרבת לסיומה לקראת התחזקותו העונתית של הזהב וביקוש השיא בהודו ובמזרח התיכון, כמו גם לקראת עונת קניות התכשיטים של חג המולד בעולם המערבי", אמר מרק אובריין, מנהל אתר GoldandSilverInvestments.com, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully