וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטס מיסז'ניקוב: "קצב יכול לוותר על התנאים ולדרוש אותם בחזרה אם לא יורשע בעבירה שיש עמה קלון"

צבי זרחיה

25.8.2007 / 16:45

ועדת הכספים תדון מחר בבקשה להקצות סכום חד פעמי לרכישת ריהוט וציוד ­וכן הוצאות שוטפות ללשכת קצב



לנוכח ההתנגדות בוועדת הכספים של הכנסת להעמדת לשכה, עוזרים, מזכירות, דירת שרד והטבות נוספות לנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, ­בעלות של 755 אלף שקל ­על חשבון קופת המדינה, מתגבשת בוועדה הצעה לפנות מטעמה לקצב בבקשה שיוותר על ההטבות, לפחות עד סיום משפטו. בכך מבקשים בוועדה למנוע את המבוכה הצפויה לנשיא לשעבר לנוכח ההתנגדות החריפה בוועדה להקצאת הכספים.



המדובר בבקשה להקצות סכום חד פעמי לרכישת ריהוט, ציוד ומחשבים ­וכן הוצאות שוטפות לשכירת לשכה ולמימון דירת השרד בקריית מלאכי למשך חמשת החודשים אוגוסט-דצמבר 2007 ­ שוועדת הכספים תדון בה מחר. נוסף לכך, אישרה הוועדה לפני עשרה ימים כמיליון שקל למימון הוצאות האבטחה של קצב.



בעקבות חשיפת TheMarker באוקטובר 2006, לפיה קצב זכאי לכל התנאים הללו גם אם יורשע, החליטה הוועדה לפני כמה שבועות שהתנאים הללו יישללו רק מנשיא שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, אלא שמשפטו של קצב טרם החל, והוא דורש לממש כעת את זכאותו ללשכה.



בוועדה נמתחת ביקורת חריפה על הענקת התנאים, הלשכה, העוזרים ומימון דירת השרד לקצב, בטענה שקצב אינו עוד שליח שהציבור ירצה לשמור עמו על קשר, גם בטרם הורשע בדין. בוועדה טענו שיש להקפיא את העמדת התנאים לקצב לפחות עד סיום משפטו. ואולם, באחרונה סירב ליאור קצב בשמו של אחיו, הנשיא לשעבר, לבקשתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) כי הנשיא לשעבר יוותר על התנאים הללו.



מיסז'ניקוב אמר אמש ל-TheMarker כי "הנשיא לשעבר עצמו היה צריך להיות ער למשמעות הציבורית של קבלת הלשכה כעת. הוא יכול לוותר כעת על התנאים, ולדרוש אותם רטרואקטיווית לאחר סיום משפטו, אם לא יורשע בעבירה שיש עמה קלון". מיסז'ניקוב הוסיף: "הוועדה צריכה לדון בהיבטים הציבוריים של העניין. נכון שמבחינה משפטית הוועדה אינה יכולה למנוע את העמדת הכספים הללו לקצב, מאחר שהיא עצמה החליטה במארס 2006 (עוד בטרם התפרסמו פרשיות קצב) שקצב זכאי לכל חייו ללשכה ולתנאים נלווים. עם זאת, מעבר להיגיון המשפטי יש גם היגיון בריא".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully