וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסתתר מאחורי עתירת האחים עופר לבג"ץ נגד דוראד? בעלי דוראד מבקשים להקים תחנת כוח נוספת ברמת חובב

אבי בר-אלי

25.8.2007 / 19:04

כך נודע ל-TheMarker; הקמת תפגע בסיכויי האחים עופר להקים תחנה זהה במישור רותם



חברת אדלטק, מבעלי קבוצת דוראד, פנתה בשבועות האחרונים אל משרד התשתיות בבקשה להקים תחנת-כוח גדולה באזור רמת חובב שבנגב, כך נודע ל-TheMarker. המדובר בהקמת תחנת בהספק של כ-800 מגוואט בסמוך למתחם בו מעוניין משרד התשתיות לפרסם בקרוב מכרז להקמת תחנת כוח זהה. לפי הערכות, מתן האישור לאדלטק יהפוך את המכרז ברמת חובב למיותר ואף יפגע בצורך במימוש זכייתם של האחים עופר במכרז להקמת תחנת הכוח במישור רותם.



חברת אדלטק, שבשליטת יוסף אדלסבורג, שותפה עם קונצרן הענק הטורקי זורלו בפרויקט תחנת הכוח דוראד, העתידה לקום במתחם קצא"א באשקלון. מדובר בפרויקט להקמת תחנת כוח בהספק של כ-800 מגוואט בעלות של כ-650 מיליון דולר, בו שותפים גם א.דורי וחברת קצא"א (שבבעלות משותפת לישראל ולאיראן). בשבוע שעבר עתרה קבוצת OPC שבשליטת האחים עופר (80%) וסימנס (20%) לבג"ץ, בבקשה לבטל את פרויקט הקמת תחנת הכוח של דוראד - משום מעורבותה הלא חוקית לכאורה של קצא"א בפרויקט, ומשום התקשרותו של משרד הביטחון עם התחנה בלא הליך מכרז. גורמים בענף האנרגיה הביעו פליאה מבחירת העיתוי להגשת העתירה - וכעת מתברר כי יתכן ולא היה בהכרח מקרי.



OPC מנהלת מזה כשנתיים הליך משפטי בבג"ץ נגד המדינה בעקבות ביטול זכייתה במכרז להקמת תחנת כוח במישור רותם שבנגב. זאת, שלוש שנים לאחר שבוטלה זכייתה במכרז נוסף להקמת תחנת כוח ברמת חובב. בשבועות האחרונים הודיע משרד התשתיות כי יתמוך (בתנאים מסוימים) בהפשרת זכייתה של OPC במכרז במישור רותם, וכי נוכח מצוקת החשמל הצפויה - אף ייצא במכרז מחודש להקמת תחנת כוח ברמת-חובב.



במקביל, פנו בשבועות האחרונים אל משרד התשתיות גורמים מטעם אדלטק, בבקשה לבחון את האפשרות להקמת תחנת-כוח גדולה ברמת חובב. ל-TheMarker נודע כי מדובר בהגדלת רישיון מותנה לייצור חשמל בו מחזיקה חברת רמת נגב אנרגיה בע"מ - המשותפת לאדלטק ולזורלו, מ-100 מגוואט ל-800 מגוואט. מהלך שכזה, מייתר למעשה את הצורך בהקמת תחנת כוח נוספת בהספק זהה במקום, ומן הסתם מהווה איום על הצורך המיידי שבהפשרת פרויקט מישור רותם - ועל העמדה המתונה שגיבש משרד התשתיות לקראת הדיון בבג"ץ.



מקבוצת OPC נמסר בתגובה כי אין כל קשר בין הדברים לבין העתירה שהוגשה לבג"ץ. מחברת אדלטק נמסר כי חברת רמת נגב אנרגיה אמנם הביעה התעניינות בהגבלת הרישיון המותנה בו היא מחזיקה ברמת-חובב ל-800 מגוואט. מדוברות משרד התשתיות נמסר כי נכון לשלב זה טרם נתקבלה כל פנייה רשמית בנושא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully