וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המדדים שמרו על יציבות; מניות הביטוח התאוששו

יהודה שויצר

13.9.2001 / 20:37

עליות במניות התרופות; נוקיה התאוששה בעלייה של 5.6%; עליות במניות האינטרנט

בורסות אירופה, שפעלו גם היום בצל האירועים הקשים בארה"ב, הצליחו לסיים את המסחר באקורד חיובי מתון. גם הודעת הבנק המרכזי של אירופה (ECB), כי לא ישנה את שערי הריבית בגוש היורו, לא פגמה באווירת המסחר החיובית.

בלונדון עלה מדד ה-FTSE ב-1.26% בהובלת מניות התרופות; פרנקפורט עולה בשיעור מתון של 0.25%; ובפאריס נסגר המסחר במדד ה-CAC 40 ללא שינוי.

מועצת הבנק המרכזי של אירופה התכנסה היום על מנת לדון במדיניות הריבית. לאחר הישיבה הודיע הבנק כי החליט להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי, ברמה של 4.25%. ההחלטה היתה צפויה למדי, בהתאם למדיניות המוניטרית ההדוקה של הבנק. לאחר פרסום ההחלטה נשאר היורו יציב ברמה של 90.93 סנט, בדומה לשערו הבוקר.

ההרס והחורבן שזרעה מתקפת הטרור בארה"ב עלולים לפגוע בצמיחה הכלכלית בעולם, כך מעריך בית ההשקעות מורגן סטנלי. בית ההשקעות הוריד היום את תחזית הצמיחה העולמית בעקבות מתקפת הטרור בארה"ב.

הכלכלן הראשי של מורגן סטנלי, סטיבן רואץ' כתב ממילנו, כי להתקפה יש פוטנציאל לגרום זעזוע שלילי חמור לביטחון הצרכנים בארה"ב. בעקבות זאת חוזה רואץ' כי הצמיחה בשנת 2001 תהיה 1.5% לעומת תחזיות קודמות ל-2%. לשנת 2002 הקטין האנליסט את התחזיות ל-3% או פחות, מ-3.4%. בית ההשקעות עצמו חטף מהלומה קשה במתקפה על בנייני התאומים. ממשרדיו הממוקמים בבניינים נעדרים עדיין כ-3,500 עובדים.

מניות התרופות עלו

מניות התרופות, המשמשות מקלט בטוח למשקיעים בזמנים של אי ודאות, רשמו עליות נוספות גם היום. אסטרה זנקה עלתה ב-0.9%; סלטק התחזקה ב-4.2% ואוקספורד גליקו רשמה עלייה של 1.2%.

מניות הטלקום והטכנולוגיה באירופה רשמו מגמה מעורבת עם נטייה לעליות: נוקיה הפתיעה לטובה עם עלייה של 5.6%. יתר מניות ציוד הטלקום רשמו ירידות שערים. אלקטל ירדה ב-6.5%; אריקסון ירדה ב-3.5% ומרקוני סיימה את המסחר בירידה של 2%.

מניות ספקיות שירותי התקשורת רשמו עליות שערים. בריטיש טלקום עלתה ב-2.2%; פראנס טלקום עלתה ב-2.5% וסונרה הפינית סיימה את המסחר בעלייה של כ-7%.

מניות המדיה רושמות ירידות לנוכח חששות כי האירועים הבטחוניים בארה"ב יפגעו ברווחיהן. ויוונדי - ענקית המדיה שבבעלותה אולפני יוניוורסל - ירדה ב-2%, על רקע הערכות שרווחיה ייפגעו מירידה במספר המבקרים בפארקי השעשועים שלה, ומנפילה בפרסום בתקופה הנוכחית. מניות רשת הטלוויזיה קאנאל פלוס ירדו ב-3%.

התייצבות בענף הביטוח

חברות הביטוח מראות סימני התייצבות: Munich Re עלתה ב-6% וסוויס Re זינקה ב-10%, אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה בגרמניה, עולה ב-2.8% לאחר שמורגן סטנלי אמר כי הירידות בענף מיצו את עצמן. אתמול דיווחו Munich וסוויס כי הן צופות הפסדים של קרוב למיליארד דולר כתוצאה מחשיפה לאירועים בארה"ב. לפי הערכות, הנזק הכולל לחברות ביטוח בעולם צפוי להגיע ל-30 מיליארד דולר.

מניות ספקית האינטרנט הגדולה באירופה, טי-אונליין, עולות ב-2.3%. רשתות האינטרנט בעולם עמדו בעומס הרב שנגרם בעקבות הפיגועים בארה"ב. לפי הערכות האנליסטים, צפויים עסקי ספקיות שירותי התקשורת לצאת ללא פגע מהאירועים. וונאדו הצרפתית עלתה ב-2.7%.

מניות הנקל, יצרנית מוצרי הטיפוח, עולות ב-6.5% לאחר שהחברה הודיעה כי מכרה את חטיבת הכימיקלים שלה לגולדמן סאקס ושרודר ונצ'רס תמורת 2.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully