וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לקו ההתחלה: קו מחשבה מגישה מחדש את תביעתה הייצוגית כנגד בזק בינלאומי

אמיר הלמר

13.9.2001 / 20:44

לפני מספר חודשים ביטל ביהמ"ש העליון את תביעתה שאושרה כבר כייצוגית בטענה כי לביהמ"ש המחוזי לא היתה הסמכות לאשר את התביעה כייצוגית בדרך בה נקט

חברת קו מחשבה חזרה לקו ההתחלה והגישה היום מחדש את תביעתה כנגד חברת בזק בינלאומי והמדינה, בטענה כי בין השנים 1996-1997 ניצלה החברה את מעמדה כמונופול בתחום השיחות הבינלאומיות וגבתה מחירים מופקעים ובלתי סבירים הגבוהים ב-400% מהמחירים ההוגנים.

כזכור, קו מחשבה כבר הגישה תביעה דומה לפני כ-3 שנים, באמצעות עוה"ד דורון לוי ממשרד עמית פולק מטלון ושות', ותביעתה אף אושרה כייצוגית בביהמ"ש המחוזי.

עם זאת, בחודש מאי השנה החליט ביהמ"ש העליון לקבל את ערעורה של בזק בינלאומי, וקבע כי נראה שלכאורה לא היתה לביהמ"ש המחוזי הסמכות לאשר את התובענה כייצוגית, לאחר שהמליץ על דעת עצמו להכניס לתביעה תיקונים מהותיים בעילות שנטענו על ידי התובעת בטרם אישר את התובענה ככזו.

אי לכך, קיבלו הצדדים את הערות ביהמ"ש העליון והסכימו על מחיקת התביעה, וכך הותירו לתובעת את האפשרות להגיש את התביעה מחדש, כפי שקרה כיום.

בתביעתה מהיום, שהוגשה אף היא ע"י עוה"ד דורון לוי, טוענת קו מחשבה כי ניצול מעמדה של בזק בינלאומי כמונופול נחשף עם פתיחת ענף התקשורת הבינלאומית לתחרות, שגררה אחריה תחרות מחירים אפקטיווית בין הזכייניות השונות. כך, לטענתה, נתגלתה האמת מאחורי התעריפים שגבתה בזק בינלאומי במשך יותר משנה.

לטענת קו מחשבה, עם פתיחת השוק לתחרות הודיעה בזק בינלאומי כי היא מתעתדת להוריד את מחירי שיחות הטלפון ב-80%.

היקף הגבייה העודפת המינימלית ממנה נהנו בזק בינלאומי והמדינה עומד, לטענת קו מחשבה, בהסתמך על חוות דעת מומחה, על כ-685 מיליון שקל. טרם נתקבלה תגובת המדינה ובזק בינלאומי. (ת.א. 2298/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully