וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל האוצר, שוב קופץ למים: הקים חברה לייעוץ עסקי

רם דגן

26.8.2007 / 8:16

כך נודע ל-TheMarker; בכר, שעמד בראש הוועדה לרפורמה בשוק ההון, הגיע לאוצר מהמגזר הפרטי



מנכ"ל משרד האוצר הקודם, יוסי בכר, חוזר לשוק הפרטי. ל-TheMarker נודע כי בכר, שכמנכ"ל האוצר עמד בראש ועדת בכר, הקים באחרונה חברה לייעוץ עסקי. החברה החדשה תתרכז בעיקר בייעוץ כלכלי, ייזום, ליווי ותפירת חבילות מימון לעסקות. מי שיעבוד עם בכר בחברה החדשה שלו הוא אריק פרישמן, ששימש עוזרו האישי באוצר. בכר סיים את הפרק הציבורי שלו באפריל. כמה שבועות לאחר שפרש מהאוצר הוא הסכים להתמנות במינוי חירום ליו"ר רשות המסים, על רקע השערורייה שבשיאה הודח היו"ר הקודם של הרשות, ג'קי מצא.



ב-2003 מינה שר האוצר באותם ימים, בנימין נתניהו, את בכר למנכ"ל משרדו. המינוי של בכר היה לא שגרתי, שכן שלא כנהוג בכר לא צמח באוצר, אלא הגיע מהמגזר הפרטי. לפני שהגיע לאוצר הוא היה מנכ"ל פירמת רואי החשבון קסירר, שכמה חודשים לפני המינוי התמזגה עם משרד קוסט פורר.



גולת הכותרת בפעילותו של בכר באוצר היתה הרפורמה הנושאת את שמו - ועדת בכר. כמי שעמד בראש הוועדה הביא בכר לחקיקה בכנסת שחייבה את הבנקים למכור את קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלהם. כשעזב את האוצר ההערכות היו שבכר לא יהיה מחוזר בידי מערכת הבנקאות, שהתנגדה לרפורמה שהוביל. מנגד, המהפכה שעשתה רפורמת בכר במגזר הפיננסי של ישראל זיכתה את יוסי בכר בהערכה גדולה של גופים פיננסיים גדולים בחו"ל, שעמם הוא יצר קשר טוב במהלך כהונתו.



החברה של בכר, שתחל לפעול בחודשים הקרובים, תתמקד בייזום עסקות בשוק המקומי. אפשר שבכר ינסה לנצל את הקשרים שלו גם עם משקיעים זרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully