וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב תנסה להמשיך ולטפס בעקבות העליות בוול סטריט בסוף השבוע: טבע בפער חיובי של 1.8%

נתן שבע

26.8.2007 / 8:39

דריכות לקראת החלטת הריבית מחר; אפריקה ישראל תנסה להמשיך להתאושש מהשפל אליו נקלעה



הבורסה בתל אביב, שהצליחה להתאושש ביותר מ-2% בשבוע שעבר, צפויה להמשיך באותו קו גם היום. נתונים מפתיעים על הכלכלה האמריקאית דחפו את הבורסות בארה"ב למעלה בסוף השבוע, ועשויים לעשות זאת גם היום בתל אביב.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



מדד הנאסד"ק עלה ביום שישי ב-1.4% והשלים עלייה של 2.9% בשבוע ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.1%.



מחר צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטתו בנוגע לריבית במשק בחודש הבא. לאור המדדים הגבוהים בחודשים האחרונים, הנגיד צפוי להעלות את הריבית על מנת שלא לפספס את יעד האינפלציה של 1%-3%. השאלה המרכזית כרגע היא בכמה יעלה הנגיד את הריבית - 0.25%, או שמא 0.5%.



להתלבטות נוספת העובדה כי הבנק המרכזי בארה"ב עשוי להוריד את הריבית במשק בחודש ספטמבר ב-0.5% אם כי אין וודאות לכך. אם אכן כך יקרה, יש כאלה שיאמרו שהורדת הריבית בארה"ב "עושה לפישר חלק מהעבודה", מכיוון שהיא עשויה להחליש את הדולר, שגם כך מאבד מערכו בתקופה האחרונה. בנוסף המדדים הקרובים, החל מחודש ספטמבר, עשויים להיות נמוכים מאוד.



זרם הדו"חות הכספיים ייכנס לשבוע האחרון שלו כאשר היום צפויה , חברת הדלק הישראלית, לפרסם את דו"חותיה לרבעון השני עוד בטרם פתיחת המסחר. בימים רביעי וחמישי יפרסמו גם שני הבנקים הגדולים, ו, את תוצאותיהם.



ישראל הספיקה להתאושש ב-18% בשבוע שעבר לאחר שפל של יותר מ-5 חודשים אליו נפלה, כשבמקביל התאוששות נרשמת גם במניית אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה הפעילה ברוסיה, בבורסה בלונדון.



פותחת את המסחר בפער חיובי של 1.8% לאחר שקיבלה אישור סופי בסוף השבוע לשווק גרסה גנרית לטיפול בהרפס, בהיקף מכירות של 200 מיליון דולר. טבע עשויה לשווק את התרופה בבלעדיות החל מחודש ספטמבר ובכפוף להכרעה משפטית בעניין. טבע נערכת גם להכרעה משפטית ב-7 בספטמבר לגבי תרופת הפרוטוניקס לטיפול בחומציות הקיבה, בהיקף מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה.

פערים חיוביים בדרך כלל במניות הדואליות הכבדות - בפער חיובי של 3.4% ו בפער של 1.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully