וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטריה שוקלת להנפיק את החטיבה הבינלאומית של פיליפ מוריס

ניו יורק טיימס

26.8.2007 / 10:06

ההגבלות על העישון בארה"ב מקשות על החברה לממש את רווחיה העצומים



אלטריה, המייצרת את הסיגריה הפופולרית בעולם, מרלבורו, עשויה להחליט בשבוע הבא כי הצרכנים האמריקאים בעייתיים מדי בשבילה.



מועצת המנהלים של קבוצת , החברה-האם של פיליפ מוריס ארה"ב ופיליפ מוריס הבינלאומית, תתכנס ביום רביעי על מנת להחליט האם להנפיק את החטיבה הבינלאומית שלה כחלק מתוכנית ארגון מחדש שנועדה להעלות את ערך המניה שלה, כך מסרו מקורות הבקיאים במהלך.



לדברי אנליסטים, מצב השוק האמריקאי החליש את שווי מניית חברת הסיגריות עקב החששות מחקיקה נוספת, מהאיומים להתערבות ממשלתית ומהירידה במכירות הסיגריות בארה"ב.



בכירים בחברת אלטריה סרבו להגיב בנושא ההנפקה האפשרית של פיליפ מוריס הבינלאומית. אך מספר אנליסטים בוול סטריט העוקבים אחר החברה, אמרו כי הצעד בלתי נמנע.



"עובדים על המהלך הזה כבר שנים", אמרה בוני הרצוג, אנליסטית מסיטי גרופ. "לדעתי, זאת עובדה מוגמרת".



פיצול החברות יאפשר לפיליפ מוריס הבינלאומית להרחיב בעוצמה את פעילויותיה בעולם באמצעות החדרת מוצרים חדשים או באמצעות ביצוע רכישות חדשות. פיליפ מוריס ארה"ב תוכל להתמקד בהתפשטות למוצרי טבק אחרים - כדוגמת הטבק ללעיסה שהוציאה לאחרונה - ולבצע רכישות עצמאיות, ככל הנראה, של חברות טבק אחרות.



"הדבר יאפשר לפיליפ מוריס הבינלאומית חופש רב יותר לניצול הזדמנויות לצמיחה", אמרה הרצוג. קבוצת אלטריה תישאר כחברת האחזקות של פיליפ מוריס ארה"ב ותשמור על 29 האחוזים שבידה מיצרנית הבירות מילר, אמרה הרצוג.



מרק גרינברג, אנליסט בדויטשה בנק סקיוריטיס, אמר שהנפקת החטיבה הבינלאומית תאפשר לבעלי המניות להרוויח מהמאזן החיובי ביותר של החברה. גרינברג אמר כי החברה לא רכשה מחדש מניות של אלטריה מזה כארבע שנים משום ששמרה חסכונות לכסות סיכונים של חקיקה נוספת ומגבלות חוקיות.



הביקוש לסיגריות בארה"ב נמצא בירידה הדרגתית של 2%-1% בשנה. פיליפ מוריס ארה"ב חולשת על יותר מ-51% משוק הסיגריות האמריקאי ומייצרת הכנסות של 18 מיליארד דולר בשנה. על מנת לפצות על הירידה בשוק הסיגריות, מנסה החברה להרחיב את שם המותג שלה למוצרים חדשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully