וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקול דממה דקה: גידי בר זכאי - הסמנכ"ל המקצועי של רשות המסים - שב לעבודתו

אתי אפללו

26.8.2007 / 10:15

כך נודע ל-TheMarker; בר זכאי היה אחד החשודים הבכירים בפרשת השחיתות ברשות המסים



כשמונה חודשים אחרי שהתפוצצה ברעש גדול פרשת החשדות לשחיתות ברשות המסים, שב אחד מהחשודים הבכירים בה - גידי בר זכאי, הסמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים - לתפקידו. בסוף השבוע האחרון קיבל בר זכאי הודעה מנציב שרות המדינה, כי הוא יכול לשוב ולכהן בתפקידו.



בר זכאי שהה במעצר בית, כאשר החשדות נגדו היו לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת משרה שלא כחוק. לטענת המשטרה, בר זכאי ניצל את מעמדו לצורך קידום עניינם של נישומים וריצוי גורמים חיצוניים. כמו כן, הוא התערב באופן פסול לקידום בעל תפקיד ברשות בתמורה לקבלת הקלות בנייה עבור חמו, יואב שגיא.



עם פרוץ הפרשה בר זכאי הושעה מתפקידו, ובמקביל שהה בחופשת מחלה. בשבוע שעבר, ביקש בר זכאי לחזור לתפקידו, ובנציבות המדינה, על פי חוות דעת מפריקליטות המדינה, איפשרו לו לחזור, כל עוד לא תהיה התפתחות נוספת בפרשת רשות המסים, כלומר כל עוד לא יוחלט על הגשת כתב אישום נגדו. החל מהיום יכול בר זכאי לשוב לכהן בתפקידו.



בר זכאי מונה בשנת 2006 לסמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים והחליף את ג'קי מצא שכיהן בתפקיד זה עד למינויו כמנהל רשות המסים. בר זכאי, רואה חשבון ומשפטן, תושב ירושלים, שימש בתפקידו הקודם כפקיד שומה מפעלים גדולים.



בתחילת חודש יוני, עם סיום חקירת הפרשה והעברת התיקים לפרקליטות המדינה, הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד את ראשי רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא ואיתן רוב, וכן את ראש לשכתו של אהוד אולמרט לשעבר, שולה זקן ואת אחיה, איש העסקים יורם קארשי ואת קובי בן גור. הם חשודים במתן ובלקיחת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. החשד המרכזי הוא שאנשי עסקים היו מעורבים במינוי מקורביהם ברשות המסים, ובתמורה קיבלו הקלות מס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully