וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב סגרה במומנטום החיובי

נתן שבע

26.8.2007 / 18:00

מדד המעו"ף עלה ב-2%. מדד הנדל"ן קפץ ב-4% ואפריקה ישראל הוסיפה 4.3%. אלביט הדמיה זינקה ב-6.7%

האם רוחות חדשות מנשבות בתל אביב ובשוקי העולם ומשבר הנזילות שאיים על שוקי העולם נותר מאחור? נראה שעדיין לא, אבל בינתיים בחרו המשקיעים גם היום להמשיך בתיקון האחרון שמלווה אותם כבר שמונה ימים. מדד המעו"ף עלה ב-2% ל-1,083 נקודות והשלים עלייה של 4.3% מאז יום ראשון שעבר. מדד תל אביב 100 טיפס ב-2.4% לרמה של 1,050 נקודות והשלים עלייה של כמעט 5.2% באותה תקופה. מדד התל טק הוסיף 2.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

העליות היום נרשמו בראש ובראשונה בעקבות העליות בוול סטריט בסוף השבוע. נתונים מפתיעים על הכלכלה האמריקאית דחפו את הבורסות בארה"ב למעלה בסוף השבוע. מדד הנאסד"ק עלה ביום שישי ב-1.4% והשלים עלייה של 2.9% בשבוע. מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-1.1%.

מחר צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטתו בנוגע לריבית במשק בחודש הבא. לאור המדדים הגבוהים בחודשים האחרונים, צפוי הנגיד להעלות את הריבית על מנת שלא לפספס את יעד האינפלציה של 3%-1%. השאלה המרכזית כרגע היא בכמה יעלה הנגיד את הריבית - 0.25% או 0.5%.

להתלבטות זו נוספת ההערכה שהבנק המרכזי בארה"ב עשוי להוריד את הריבית במשק בחודש ספטמבר ב-0.5%. אם אכן כך יקרה, יש שיאמרו כי הורדת הריבית בארה"ב "עושה לפישר חלק מהעבודה" מכיוון שהיא עשויה להחליש את הדולר, שמאבד גם כך מערכו בתקופה האחרונה. בנוסף, עשויים המדדים הקרובים, החל מחודש ספטמבר, להיות נמוכים מאוד.

ומה בהמשך? למרות המשך התיקון בשווקים, המצב בארה"ב עדיין לא ברור לאור משבר המשכנתאות שם. עדיין קשה להעריך עד כמה פגע ועוד יפגע המשבר בכלכלה בארה"ב וכתוצאה מכך בשווקים הפיננסים.

מדד הנדל"ן טיפס

את עליוות השערים הוביל גם היום מדד הנדל"ן שטיפס ב-4% והשלים עלייה של 11.5% בשמונה ימים הודות לזינוקים נאים במניות הכבדות בו אפריקה ישראל וגזית גלוב. אפריקה ישראל דיווחה היום על רווח של 3.4 מיליארד שקל ברבעון השני, רובו מהנפקת אפי פיתוח. המניה המשיכה במומנטום החיובי בעלייה של 4.2%. בכך הספיקה להתאושש ב-23% מאז יום ראשון שעבר לאחר שפל של יותר משבעה חודשים אליו נפלה. במקביל, נרשמה התאוששות גם במניית אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה הפעילה ברוסיה, בבורסה בלונדון.

גזית גלוב הודיעה על כניסה ראשונה לקרן השקעות המשקיעה בהודו. גזית גלוב תשקיע בקרן 110 מיליון דולר. המניה עלתה ב-3.9%. עוד בלטה במדד אלביט הדמיה שקפצה ב-6.7%.

זרם הדו"חות הכספיים נכנס לשבוע האחרון שלו. בימים רביעי וחמישי יפרסמו גם שני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, את תוצאותיהם. הפועלים עלתה ב-3% ולאומי הוסיפה 2%.

החברה לישראל עלתה ב-1.7% לאחר שדיווחה על רווח של 162 מיליון שקל ברבעון השני של השנה בדומה לרווח ברבעון המקביל. הרווח פרופורמה הכולל את רווחי בז"ן עלה ב-11% ל-198 מיליון שקל. החברה לישראל הודיעה על מיזם חדש להשקעה בכלי רכב חשמליים ביחד עם קבוצה בראשות שי אגסי בהיקף כולל של 200 מיליון דולר.

טבע עלתה ב-0.9%. ביום חמישי קיבלה החברה אישור סופי לשווק גרסה גנרית לטיפול בהרפס בהיקף מכירות של 200 מיליון דולר. טבע עשויה לשווק את התרופה בבלעדיות החל מחודש ספטמבר ובכפוף להכרעה משפטית בעניין. טבע נערכת גם להכרעה משפטית ב-7 בספטמבר לגבי תרופת הפרוטוניקס לטיפול בחומציות הקיבה בהיקף מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully