וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעד חדש למשקיע המיליארדר קרל אייקאן - חברת ביוג'ן איידק, יצרנית התרופה טיסאברי המתחרה בקופקסון של טבע

TheMarker

26.8.2007 / 11:41

רכש 1% ממניות החברה החודש ומתכוון להגדיל החזקותיו על רקע הערכתו כי החברה מהווה יעד להשתלטות, דיווחה בלומברג



המשקיע המיליארד קרל אייקאן עשוי להגדיל את החזקותיו בחברת ביוג'ן איידק (סימול BIIB) האמריקאית, המייצרת את תרופת הטיסאברי לטרשת נפוצה - המתחרה בקופקסון של טבע (סימול TEVA) - על רקע הערכתו כי החברה נסחרת לפי שווי שוק הנמוך משווייה האמיתי וכי היא עשויה להוות יעד להשתלטות. כך לדברי אנשים המקורבים לאייקאן דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב אישרה לאייקאן להגדיל את החזקותיו בביוג'ן - שהיא היצרנית הגדולה בעולם של תרופות לטרשת נפוצה - לפי הודעה שפורסמה באתר הנציבות שלשום. לדברי מקורב של אייקאן, עשויה יצרנית תרופות גדולה אשר עומדת בפני פקיעה של פטנטים על תרופות פופולריות רבות, לרכוש את ביוג'ן, הנסחרת לפי שווי שוק של יותר מ-18 מיליארד דולר, בניסיון לפצות על הנפילה הצפויה במכירות. מוקדם יותר החודש דיווח אייקאן על רכישת 2.74 מיליון מניות של ביוג'ן, או קרוב ל-1% ממניותיה.



מוקדם יותר השנה רכש אייקאן מניות של חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית מד-אימיון (MedImmune), ובחודש אפריל הביא לחץ שהפעיל ביחד עם בעלי מניות אחרים למכירת החברה ליצרנית התרופות הבריטית אסטרה-זנקה תמורת 15 מיליארד דולר - כפליים משווי השוק של מד-אימיון חודש קודם לכן.



ביוג'ן, חברת הביוטכנולוגיה החמישית בגודלה בארה"ב, נסחרת כעת במכפיל רווח של 27, לעומת מכפיל רווח של 48 בחודש פברואר 2005, עת הורדה טיסאברי מהמדפים בשל מותם של מספר מטופלים שלקו במחלה מוחית נדירה. מניית ביוג'ן עלתה ב-28% מתחילת השנה, וב-85% מאז הסרתה הזמנית של טיסאברי מהמדפים לפני שנתיים.



אייקאן, הידוע במאבקיו נגד הנהלות של חברות שבהן יש לו אחזקות ואשר הונו האישי מוערך בקרוב ל-10 מיליארד דולר, השתלט בחודש אוקטובר על מועצת המנהלים של חברת ביוטכנולוגיה אמריקאית אחרת - אימקלון סיסטמס. מאבקו של אייקאן באימקלון החל בפברואר 2002 כאשר רכש נתח בחברת הביוטכנולוגיה רדופת השערוריות, כשמחיר המניה שלה היה 18 דולר. מאבק שליטה עיקש שניהל מול הנהלת החברה בשנתיים הבאות הקפיץ את מחיר המניה ליותר מ-80 דולר - אז החל אייקאן למכור את אחזקותיו בחברה. מאבקו של אייקאן בהנהלת אימקלון נמשך כאמור עד אוקטובר האחרון, אז מונה ליו"ר החברה והדיח את המנכ"ל.



אייקאן, יהודי-אמריקאי בן 71, זכה בכינוי "המשתלט הסדרתי", לאחר שניצל את גל פשיטות הרגל של חברות אמריקאיות בשנות ה-80 כדי לבצע השתלטויות בהיקף של מיליארדי דולרים, בהן על ענקית הנפט טקסאקו. בשנה החולפת ניהל אייקאן מאבק מר נגד הנהלת יצרנית הטלפונים הסלולרים מוטורולה (MOT). אייקאן, אשר צבר נתח של כ-3% ממניות מוטורולה, לחץ על הנהלתו לנצל את 11 מיליארד הדולר שנצברו בקופתה לקנייה חוזרת של מניות, שתיצור ערך בעבור המשקיעים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully