וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי סנדיסק יכולים לחזור לבקש העלאה בשכר: החברה ביטלה את רוב סעיפי הקיצוצים מלפני חצי שנה

שירלי יום-טוב

26.8.2007 / 12:09

התאוששות בשוק הפלאש הביאה לביטול הקיצוץ בשכר הבסיס של אלי הררי, המנכ"ל, שיהיה כ-850 אלף דולר בשנה



חצי שנה לאחר שסנדיסק פיטרה 149 עובדים, הקפיאה לכל עובדיה עדכוני שכר וקיצצה בשכר מנהליה הבכירים, החליטה חברת מוצרי הפלאש לחזור בה מרוב הצעדים שננקטו. סנדיסק עידכנה כלפי מעלה את שכר המנהלים והחזירה את עדכוני השכר השנתיים לשאר עובדי החברה. סנדיסק טוענת כעת כי תנאי שוק הפלאש השתפרו מאוד בהשוואה לאלה שהיו לפני כחצי שנה.



סנדיסק רכשה לפני מעט יותר משנה את אם סיסטמס הישראלית תמורת כ-1.5 מיליארד דולר, והפכה לחברה הגדולה בעולם למוצרים מבוססי זיכרון FLASH כמו כרטיסי זיכרון למצלמות, טלפונים ניידים ונגני MP3.



סנדיסק תשלם כעת לאלי הררי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה, שכר שנתי של 848 אלף דולר, כך לפי הדו"ח המורחב (10-Q) לרבעון השני, שהוגש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). בשנה שעברה שולמה להררי משכורת בסיס של 800 אלף דולר.



בפברואר האחרון הודיעה סנדיסק על שורת צעדים שנועדו להקטין את הוצאותיה ב-30-35 מיליון דולר בשנה. החברה הכריזה אז על פיטורים של כ-10% מעובדיה - כ-250 עובדים (על פי הדיווח האחרון פוטרו, כאמור, עד כה 149 עובדים).



הפיטורים היו בעיקר בתחום הפעילות של אם סיסטמס לשעבר - זיכרונות USB (דיסק און קי) שנמכרו ליצרניות מחשבים ונשאו את שם המותג שלהן. סנדיסק החליטה אז לצמצם את הפעילות הזו מפני שהיא היתה פחות רווחית בהשוואה לזיכרונות USB שנמכרו תחת המותג של סנדיסק - הקרוזר.



בנוסף, החברה החליטה בפברואר על קיצוץ של 10%-20% בשכר הבסיס של הררי וסגני הנשיאים בחברה - ארבעה במספר.



החברה גם הקפיאה אז את משכורות כל עובדי החברה והקפיאה גיוסי עובדים כמעט בכל תחומי הפעילות. לורי ברקר, מנהלת קשרי המשקיעים של סנדיסק, אמרה לסוכנות הידיעות AP בסוף השבוע האחרון שהחברה החליטה כעת לחזור ולעדכן את שכרם של עובדי החברה. היא לא ידעה לומר כמה עובדים צפויה החברה לגייס.



עוד אמרה ברקר כי הררי דיבר על השיפור בתנאי השוק בשיחת הוועידה האחרונה שקיימה החברה, לדיון בתוצאות הרבעון השני. בינתיים, סנדיסק דיווחה ברבעון השני על עלייה של 15% בהכנסות ל-827 מיליון דולר, אך צניחה של 70% ברווח הנקי ל-28.5 מיליון דולר.



במחצית הראשונה של השנה ירד הרווח הנקי בכ-79% לכ-28 מיליון דולר. החברה רשמה בתקופה זו הוצאה של 6.7 מיליון דולר בגין פיצויים לעובדים שפוטרו וארגון מחדש של הפעילות.



שוק הפלאש מתאפיין בתנודתיות גבוהה והירידה החדה ברווחי החברה במחצית הראשונה של השנה נגרמה בשל צניחה של כ-50% במחירי חומר הגלם - זיכרונות מסוג NAND, בשל עודפי היצע. הירידה גרמה לחיתוך מחירי חלק מהמוצרים של סנדיסק בכ-30%-40% ולפגיעה קשה ברווח הגולמי ובשורה התחתונה. הררי אמר בפברואר כי הוא צופה שהביקוש יתרומם באופן משמעותי במחצית השנייה של השנה - מה שאכן קרה, על פי דברי החברה.



גם מניית סנדיסק מתאוששת באחרונה מהירידות החדות שאפיינו אותה מסוף 2006 ועד פברואר האחרון. במחיר של 54 דולר בו היא נעלה ביום שישי, היא גבוהה בכ-2% ממחירה לפני שנה וב-48% ממחיר של כ-36 דולר אליו נפלה בסוף פברואר. שווי השוק של החברה בבורסת נאסד"ק 12.3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully