וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית על סך 126 מיליון שקל נגד תנובה: צריכה לפצות בגין השמדת המוצרים שלכאורה הופשרו והוקפאו על ידה

כרמל בן צור

26.8.2007 / 12:52

התובעת, אם לשניים, טוענת כי נאלצה לזרוק מוצרים בסך 256 שקל מחשש שהמזון מסוכן לאכילת אדם



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית על סך כ-126 מיליון שקל נגד חברת תנובה, בדרישה להחזר כספי בגין השמדת מוצרי דגים, עופות ובשר של החברה, שלכאורה הופשרו והוקפאו מחדש על ידה והפכו להיות פגומים, מסוכנים לבריאות ובלתי-ראויים למאכל אדם.



התובעת, צביה חממי, מציינת כי תביעתה מתבססת על מספר כתבות שפורסמו בכלי התקשורת בישראל, ובהן ממצאים לפיהם תנובה אינה דואגת לקירור והקפאת מחסניה בחולון ובגוש דן של מוצרי מזון אותם היא משווקת לרשתות המזון בישראל. בעשותה כן, לשון התביעה, מוצרי המזון הקפואים והמקוררים נחשפו לחיידקים מסוכנים העלולים לפגוע בדרכי העיכול, משום שמדובר בחיידקים המתרבים בתנאי חום.



חממי, באמצעות עו"ד דניאל מור, טוענת כי בהיותה אישה נשואה המנהלת משק בית ואם לשני ילדים, היא רכשה במהלך השבועיים הקודמים לפרסום הממצאים מוצרי "תנובה גליל - מאמא עוף", "דגי תנובה", "מבט - בשר טרי", "מעדנות" ו"בשר אדום" - מוצרים שאמורים להיות קפואים או בקירור מתמיד - בעלות של כ-256 שקל.



לאחר פרסום הממצאים, כשהיא חרדה לבריאות משפחתה ובריאותה ובעצת בעלה, זרקה חממי את כל מוצרי הבשר והעוף של תנובה שהיו במקרר בביתה ישירות לפח האשפה, והכל כדי לא להסתכן באכילת מזון שהופשר מספר פעמים - מזון פגום העשוי להיות מורעל ומסוכן לאכילת אדם.



לפי הנטען, תנובה היתה אמורה להודיע מייד לציבור הרחב כי מטעמי זהירות והיגיינה בריאותית היא קוראת לציבור שלא להשתמש במוצרים המפורטים בתביעה ולהחזירם באופן מיידי למרכזי חלוקה של החברה או לחנויות שם נקנו על מנת לקבל החזר כספי ולשמור על בריאותם. ואולם החברה לא עשתה כך.



לפיכך, נטען כי תנובה פעלה תוך עצימת עיניים מוחלטת, באופן רשלני כלפי כלל ציבור הלקוחות שלה וחשפה אותם שלא כדין וללא כל צורך לסיכונים בריאותיים ולסיכון ללקות במחלות מעיים, כאבי בטן, חום ועוד. (א 2328/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully