וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפתח חיובי לגאידמק בויליפוד

מיכאל רוכוורגר

26.8.2007 / 16:26

החברה מסיימת רבעון עם רווח נקי של 3.8 מיליון שקל. הכנסותיה צמחו ברבעון השני ב-29% לעומת הרבעון המקביל ל-55.8 מיליון שקל

חברת המזון ויליפוד, שבשליטת איש העסקים, ארקדי גאידמק, מסיימת את הרבעון השני של השנה עם שיפור בתוצאות. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של השנה הסתכם ב-3.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

הכנסותיה, של ויליפוד העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון מחו"ל לישראל, צמחו ברבעון השני ב-29% לעומת הרבעון המקביל, ל-55.8 מיליון שקל. עיקר הגידול בהכנסות נובע מהתרומה של חברת ליש הפועלת בשוק המזון הכשר בארה"ב, אשר נרכשה בתחילת השנה תמורת 3.7 מיליון דולר, וכן מן הפעילות המשותפת בשוק המזון הכשר, ביחד עם משפחת ברון בארה"ב. בנוסף לכך, גם פעילות השיווק המוגברת סייעה לגידול בהכנסות.

הרווח הגולמי של ויליפוד גדל ברבעון השני של השנה ב-18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-13.5 מיליון שקל. שיעור הריווחיות הגולמית מתוך מחזור ההכנסות ירד ברבעון השני ב-2.2% לעומת הרבעון המקביל ל-24.2%.

לדברי החברה, הירידה בריווחיות הגולמית נובעת בעיקר כתוצאה מעלייה בכל רחבי העולם בעלות מוצרי המזון שמשווקת החברה, ובמיוחד הגידול בעלות מוצרי החלב, שהחלה במהלך הרבעון השני של השנה.

הקמת הפעילות במרכז הלוגיסטי החדש של החברה, העלתה את הוצאות המכירה והשיווק ברבעון השני כמעט פי 1.6, והסתכמו ב-7.4 מיליון שקל. בעקבות הגידול בהוצאות המכירה והשיווק, ירד הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני ירד ב-33%, לעומת הרבעון המקביל, ל-2.4 מיליון שקל.

כוונות התרחבות

ויליפוד סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם צמיחה של 30% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי של החברה הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-9.4 מיליון שקל לעומת הרווח של 25.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הירידה ברווח במחצית הראשונה של השנה נובעת בעיקר מרווחי ההון של 19 מיליון שקל, אשר אותם הכירה ויליפוד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. זאת בעקבות הנפקת חברה נכדה, , בבורסה האלטרנטיווית בלונדון (AIM).

צביקה ויליגר, מנכ"ל ויליפוד, ציין בשיחה ל-TheMarker, כי בכוונת החברה להרחיב את פעילותה בתקופה הקרובה, הן בארה"ב, והן במדינות נוספות כמו אוסטרליה, דרום אפריקה ועוד. כמו כן, ציין ויליגר, כי בעזרת הקשרים והפעילות של בעל השליטה החדש בחברה, ארקדי גאידמק, צפויה החברה להיכנס בקרוב בצורה מסיבית לפעילות ברוסיה, בה פועל גאידמק זה זמן רב בתחום המזון ונחשב לאחד השחקנים המובילים בתחום.

ויליגר אמר גם כי בכוונת ויליפוד לבצע בקרוב רכישות של חברות חדשות. הוא הוסיף כי כרגע אין הצעות קונקרטיות, אך כל הזמן נעשות בדיקות בנושא.

בתחילת החודש השלים גאידמק את רכישת השליטה בויליפוד מידי משפחת ויליגר, לפי שווי חברה של 90 מיליון דולר, תמורת כ-171 מיליון שקל, בפרמיה של 62% מעל שווי שוק של החברה ב-22 ביוני, היום בו פירסמה החברה את דבר העסקה. מאז פרסום העסקה עם גאידמק, ירדה מניית ויליפוד ב-16%, נכון לפתיחת המסחר הבוקר, ונסחרת לפי שווי שוק של 206.1 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully